اپلیکیشن

تلفن همراه

November 30, 2019
14:56 شنبه، 9ام آذرماه 1398
کد خبر: 106427

«بلد» اعلام کرد: رشد ۱.۵ برابری استفاده از مسیریاب بومی/ استقبال از نقشه آفلاین

با توجه به استفاده روزمره کاربران تلفن‌های هوشمند از نقشه‌ برای مسیریابی و جست‌وجو، مراجعه به مسیریاب بومی «بلد» طی دو هفته اخیر به ۱.۵ برابر استفاده معمول افزایش یافت.
 
به نقل از «بلد»، در زمان اختلالات اینترنت در دو هفته اخیر، قابلیت‌ مسیریابی «بلد»، با در نظر گرفتن طرح ترافیک و به کمک دستیار صوتی، نقشه آفلاین، نمایش پلاک ساختمان‌ها و امکان جستجوی پمپ بنزین و سایر مقاصد پر اهمیت، به  ۱.۵ برابر استفاده معمول رسید.
 
در شرایط بحرانی به وجود آمده، برای جابجایی و مسیریابی و نیازهای مبتنی بر نقشه و مسیریاب، سرویس های داخلی و بومی مانند «بلد» توانستند پاسخگوی نیاز مردم باشند.
 
اگرچه در وضعیت عادی علاوه بر GPS -که دسترسی مورد نیاز اپلیکیشن نقشه است-  وای فای و اینترنت جهانی نیز به تشخیص موقعیت مکانی افراد کمک می کنند اما با وجود نبود این شرایط، نقشه بومی «بلد» با زیرساختهای خود، توانست درخواست‌های مسیریابی را که ۱.۵ برابر وضعیت عادی بود پاسخ داد.
 
همزمان با ۲ برابر شدن تعداد کاربران فعال روزانه، تلاش تیم «بلد» بر بهینه کردن فضای سرورها، به منظور پاسخگویی سریع‌تر و بهتر بود. در این بین برای مدت کوتاهی، مشکلاتی برای سرویس دریافت «لاگ مسیر» و «محاسبه ترافیک» و« سرویس کاشی‌های نقشه» به وجود آمد که با تلاش تمام اعضای تیم برطرف شد.
 
این اپلیکیشن بومی تاکنون برپایه توانمندی های خود در عرصه فناوری و همچنین تکیه بر قابلیت های بومی خود در مسیر رشد و ارائه خدمات مناسب قدم برداشته است و تلاش می کند همانند برندهای مطرح دنیا در یک فضای رقابتی سازنده، برتری‌های بومی ‌خود را نسبت به سایر رقبا مانند ویز و گوگل مپس به نمایش بگذارد.
 
استقبال کاربران از «بلد» از آذر ماه ۹۷ با روندی منطقی در حال افزایش بود به طوری که در طی ۶ ماه و با رشد ۳۰ درصدی، در تیرماه ۹۸ به ۲ میلیون کاربر فعال رسید و در شهریور ۹۸ – طبق گزارش تیم فنی – ۴ میلیارد کیلومتر با «بلد»، مسیریابی شده بود.
 
مسیریابی در این نقشه بومی با توجه به معیارهای مختلف از قبیل مسافت، زمان و ویژگی‌های خاص بومی مانند ورود یا عدم ورود به طرح‌های ترافیکی، توانسته دغدغه بخش زیادی از کاربران خود را برای انتخاب مسیر مناسب پاسخ دهد.
 
رویکرد اصلی در نقشه و مسیریاب بومی «بلد»، ارائه قابلیت‌هایی متناسب با نیازهای بومی‌ است. در کنار تمام خدماتی که این اپلیکیشن به کاربرانش ارائه می‌دهد، قابلیت مسیریابی آفلاین یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که به کمک شهروندان آمد. این قابلیت از تاریخ ۲۰ آبان تاکنون بیش از ۸۰ هزار بار توسط کاربران این نقشه بومی دانلود شده است.
 
عدم برخورداری از اینترنت با کیفیت در نقاط مختلف، نیاز به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و درخواست‌های متعدد کاربران، از جمله دلایلی هستند که استفاده از نقشه در حالت آفلاین را افزایش می‌دهند. مسیریابی آفلاین این امکان را به کاربران می‌دهد تا تنها با یک بار دانلود نقشه استان مورد نظرشان و بدون استفاده از بسته ‌اینترنتی، امکان مسیریابی داشته باشند؛ هرچند تخمین زمان رسیدن در حالت آنلاین دقیق‌تر است.
 
درهمین حال برای بهبود وضعیت عبور و مرور در شهرهای مختلف نیز، قابلیتهایی مانند نمایش اطلاعات ترافیکی مانند محدودیت‌های تردد، تغییر جهت خیابان‌ها، نقاط حادثه خیز، پلاک ساختمان‌ها و طرح‌های ترافیک بر مدیریت ترافیک تاثیر بسزایی گذاشتند.
 
نمایش اطلاعات کامل بیش از ۴۰۰۰ پمپ بنزین و بیش از ۶۰۰ هزار نقطه پرمراجعه به واسطه عکس‌های خودروهای تصویربرداری «بلد» و نیز صحت سنجی اطلاعات بخش دیگری از توجه به نیازهای بومی‌ بوده است.
 
با شروع پاییز و افزایش ترافیک‌های شش ماهه دوم سال، استفاده از قابلیت‌های مختلف «بلد» نیز افزایش یافت. تعداد جستجوی مقاصد مختلف از شروع ترافیک های آبان ماه ۲.۵ برابر و استفاده از مسیریابی ۱.۵ برابر رشد داشت.
 
پشتیبانی این نقشه بومی تاکنون بیش از ۲۲ هزار بازخورد را از طرف کاربران دریافت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.