اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 3, 2019
16:33 سه شنبه، 12ام آذرماه 1398
کد خبر: 106551

پروژه بالن مخابراتی ایران در نمایشگاه باکوتل عرضه شد

 
دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران از جمله بالن مخابراتی و ماهواره ناهید یک در بیست و پنجمین نمایشگاه باکوتل جمهوری آذربایجان به نمایش درآمد.
 
به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، در نمایشگاه باکوتل که در روزهای ۱۲ تا ۱۵ آذر سال‌جاری در شهر باکو دایر است، پژوهشگاه فضایی ایران با ارائه طرح‌هایی چون ماهواره ناهید ۱، بالن مخابراتی، پروژه‌های سنجشی خود و برخی دیگر فناوری‌ها شرکت کرده است.
 
در این نمایشگاه سالنی به ایران اختصاص یافته که برخی از ارگان‌های تابعه وزارت ارتباطات از جمله سازمان فناوری اطلاعات و پژوهشگاه فضایی ایران و نیز تعدادی از شرکت‌های استارت‌آپی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حضور دارند.
 
باکوتل به طور سالانه در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و با حضور ذی‌نفعان بازار ICT برگزار می‌شود و مکان اصلی برای نمایش تولیدات و خدمات حوزه فناوری اطلاعات است. این نمایشگاه نه‌تنها بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری اطلاعات در حوزه خزر است، بلکه پلتفرم منحصربه‌فردی برای شبکه‌سازی در تجارت به شمار می‌رود که زمینه ارتباطات بسیار مستحکمی را فراهم می‌آورد.
 
در بیست و پنجمین دوره این نمایشگاه در دست برگزاری، ۲۰۰ شرکت کننده از ۲۰ کشور از جمله آذربایجان، چین، فنلاند، سوئیس، اوکراین، بلاروس، ایتالیا، ایران، امارات متحده عربی، اسلوونی، روسیه، ایالات متحده آمریکا، ترکیه، فرانسه، کرواسی حضور دارند و پژوهشگاه فضایی ایران نیز برای ارائه محصولات و خدمات خود در سالن مرتبط با وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شرکت‌کرده است.
 
امسال بخش دولتی در مقیاس بزرگی در باکوتل شرکت کرده و آذرپست، آذرمارکا، آژانس نوآوری، آذتله‌کام، آذین‌تله‌کام، ارتباطات تلفنی باکو، مرکز پردازش داده و غیره در غرفه وزارت حمل ونقل، ارتباطات و فناوری‌های بالای جمهوری آذربایجان حضور دارند. همچنین، آژانس توسعه تجارت‌های کوچک و متوسط جمهوری آذربایجان نیز در باکوتل شرکت کرده‌ است.
 
باکوتل بزرگ‌ترین رویداد در آذربایجان برای دیده شدن ایده‌های جدید است. به نحوی که امسال، حدود ۵۰ استارت‌آپ از آذربایجان در این نمایشگاه شرکت کرده و پروژه‌های خود را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند. در همین حال محدوده وسیعی از خدمات مخابراتی با کیفیت بالا توسط اپراتورهای مخابرات ماهواره‌ای مانند آذرکاسموس و شرکت مخابرات ماهواره‌ای روسی در این نمایشگاه ارائه شده است.
 
در این نمایشگاه پلتفرمی مدرن برای ارتباط، گفتگو و یافتن راه‌حل‌های موثر وجود دارد که در «زون نوآوری» و «زون ارائه» رویدادهای جالبی برگزار می‌شود.
 
سخنرانی‌های فناوری باکوتل در قالب دومین پلتفرم گفتگوی بین‌المللی نیز از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است که شامل موضوعاتی مانند زنان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش مدرسه و دانشگاه در شکل‌گیری متخصصان فناوری اطلاعات می شود.
 
در همین حال قرار است، برای اولین بار بزرگ‌ترین روبوپارک در این نمایشگاه عرضه شود که موضوعات آن شامل ربات انسان‌نمای پپر، ربات‌های ماهی، هنرمند ربات مشهور، مسابقات رباتیک، زون فضایی و … است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.