امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 4, 2019
11:25 چهارشنبه، 13ام آذرماه 1398
کد خبر: 106559

قانون‌گذاری انگلیس علیه هوش مصنوعی

 قانون جدید انگلیس، شرکت‌هایی را که توضیح دقیقی در مورد تصمیمات گرفته شده با هوش مصنوعی ندارند، به پرداخت جریمه وادار می‌کند. مراکز تجاری و سازمان‌های دیگر انگلیس در صورتی که نتوانند توضیحی برای تصمیمات سیستم‌های هوش مصنوعی خود ارائه دهند، با چند میلیون پوند جریمه روبه‌رو خواهند شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند دلیل در نظر گرفتن این قانون، گسترش استفاده از هوش مصنوعی در بسیاری از شرکت‌ها برای نخستین بار است. به کارگیری هوش مصنوعی می‌تواند حوزه‌های گوناگونی از جمله بخش‌های مربوط به منابع انسانی را شامل شود.
با وضع این قانون جدید، برای نخستین بار در جهان، قوانینی برای توضیح دادن تصمیمات هوش مصنوعی وجود خواهد داشت. حدود دوسوم شرکت‌های فعال در حوزه خدمات تجاری انگلیس و شرکت‌های بیمه، از هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند. بررسی جدیدی نشان می‌دهد حدود نیمی از عموم مردم انگلیس، نگران الگوریتم‌هایی هستند که برای تصمیم‌گیری به کار می‌روند. محوریت این قانون، توانایی توضیح دادن است و اینکه قانونی وجود داشته باشد تا انسان‌ها را وادار به توضیح دادن کند. این قانون، به سازمان‌ها می‌گوید چگونه می‌توان توضیحات را به شکلی ارائه داد که برای مردم قابل درک باشد. شرکت‌هایی که نتوانند توضیح درستی ارائه دهند، مطابق این قانون جریمه خواهند شد. نداشتن پول یا زمان کافی برای توضیح تصمیمات هوش مصنوعی، عذر قابل قبولی برای شرکت‌ها نخواهد بود و همه باید تاوان فعالیت اشتباه را بپردازند. اگر شرکت‌ها منابع لازم را برای فکر کردن در مورد تصمیم‌گیری با کمک هوش مصنوعی ندارند، باید در مورد استفاده از آن فکر کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.