اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 5, 2019
20:56 پنجشنبه، 14ام آذرماه 1398
کد خبر: 106612

وزیر ارتباطات از دبیرکل ITU خواست: نهادهای بین‌المللی نسبت به تحریم های یکجانبه که جلوی توسعه فناوری را می گیرد واکنش نشان دهند

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دبیر کل اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در ادامه دیدارها و رایزنی های بین المللی خود در جریان سفر به جمهوری آذربایجان با هولین ژائو، دبیر کل ITU دیدار و در خصوص همکاری های دوجانبه ایران با این اتحادیه جهانی گفت‌وگو کرد.
 
وزیر ارتباطات و دبیرکل ITU در این دیدار زمینه‌های مختلف همکاری‌های دوجانبه ایران و این سازمان بین المللی را بررسی کردند. 
 
آذری جهرمی در این دیدار با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی  علیه مردم ایران تاکید کرد که این تحریم ها بر روند سرعت توسعه فناوری‌ در ایران می‌تواند تاثیر گذار باشد و ضروری است که نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه جهانی نسبت به این تحریم‌ها واکنش نشان دهند.
 
در ادامه دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات ITU نیز با اشاره به تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران دوستان زیادی در سطح منطقه و در جهان دارد و متاسفانه آمریکا نگاه بلندمدتی در این زمینه ندارد.
 
هولین ژائو همچنین از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس های بین المللی و کمک به توسعه دانش در حوزه ارتباطات تقدیر و تشکر کرد. 
 
در پایان این دیدار وزیر ارتباطات از دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات برای دیدار از ایران دعوت کرد که مورد پذیرش قرار گرفت و مقرر شد او اسفند ماه سفری به تهران داشته باشد.
 
آذری جهرمی پس از این دیدار درباره این جلسه و مباحث مطرح شده گفت: جلسه بسیار خوبی با دبیر کل سازمان جهانی مخابرات داشتیم که طی آن مباحثی که بین ایران و جامعه بین المللی وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی با اشاره به یکی از توافقات این جلسه گفت: با آمادگی که داشتیم ایران اواخر فروردین ماه میزبان یکی از کارگروهای علمی استانداردسازی مقررات مخابراتی در حوزه 5G کارگروه چهار و پنج در ایران خواهد بود و با حضور فعال دانشمندان ایرانی و خارجی جلسه ای را برگزار خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: توسعه همکاری ها با افغانستان به خصوص توسعه همکاری های علمی با این کشور از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود. 
وی تاکید کرد: دبیر کل ITU درخواست داشت که ما مساعدت هایی را برای توسعه دانش ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق تربیت دانشجو در افغانستان داشته باشیم که ما در این زمینه اعلام آمادگی کردیم و بنا شد که ایشان نیز با وزیر افغانستان گفت و گویی داشته باشد و ما برای مذاکره و توسعه همکاری ها میزبان وزیر افغانستان در ایران باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: طبیعتا یکی از کارهایی که دبیر کل دبیر کل ITU در حوزه هماهنگی های خود انجام می دهد، همگن سازی توسعه دانش در کشورهای مختلف است که درخواست ایشان این بود که ما نگاه ویژه ای برای آموزش در حوزه فناوری در افغانستان داشته باشیم که البته سیاست ما در کشور هم بوده است.
آذری جهرمی در خاتمه گفت: بحثی هم در ارتباط با آینده تکنولوژی 5G در کشورهای مختلف شد که این تکنولوژی در حال پیشرفت است و مسیری که ما در ایران هم انتخاب کرده ایم با جدیت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد  و امیدوارم که ثمرات این مذاکرات برای کشور و مردم سودمند باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.