سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 5, 2019
21:14 پنجشنبه، 14ام آذرماه 1398
کد خبر: 106618

آمازون بدون رایانه کوانتومی از محاسبات کوانتومی استفاده می‌کند!

شرکت آمازون از قصد خود برای استفاده از محاسبات کوانتومی در سرورهای اینترنت خود و ارائه آن به شرکت‌های دیگر به منظور کاهش هزینه‌ها پرده برداشته است که حرکتی غیرمنتظره از جانب این شرکت محسوب می‌شود، چرا که به نظر می‌رسد خیلی چراغ خاموش به توسعه این فناوری پرداخته است.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، محاسبات کوانتومی احتمالاً مهم‌ترین نقطه عطف بعدی برای شرکت‌های فناوری است، اما اگر به اندازه گوگل یا IBM حرفه‌ای و پولدار نباشید، این یک تلاش نسبتاً پر هزینه است.
 
اکنون شرکت آمازون که تاکنون در جبهه کوانتومی هیچ سر و صدایی نکرده بود، قصد دارد یک سرویس محاسبات کوانتومی را از طریق اینترنت به شرکت‌ها ارائه دهد و از این طریق برخی از هزینه‌ها و سایر چالش‌های مربوط به پیگیری این فناوری را از بین ببرد.
 
آمازون به جای ساخت رایانه کوانتومی مخصوص خود که هزینه زیادی در بر دارد، با همکاری شرکت‌های "D-Wave "، "IonQ" و "Rigetti" اقدام به راه اندازی یک سرویس موسوم به "براکت"(Braket) کرده است و آن را روی سرورهای اینترنت آمازون(AWS) به کار می‌گیرد.
 
این سرویس، رایانه‌های کوانتومی این شرکت‌ها را از طریق فضای ابری در دسترس قرار می‌دهد و به توسعه دهندگان و محققان این امکان را می‌دهد که با کیوبیت‌ها(qubits) و مدارهای کوانتومی کار کنند و الگوریتم‌های کوانتومی را در یک محیط شبیه سازی شده آزمایش کنند.
 
کاربران می‌توانند الگوریتم‌های خود را از ابتدا بسازند یا با مجموعه‌ای از الگوریتم‌های پیش ساخته کار کنند و همه چیز از طریق یک رابط واحد قابل دسترسی است.
 
آمازون همچنین مرکز سرورهای اینترنت آمازون برای محاسبات کوانتومی و آزمایشگاه راه حل‌های کوانتومی را راه اندازی می‌کند.
 
شرکت آمازون با اینکه در فکر ساخت کامپیوتر کوانتومی مخصوص خود نیست، می‌خواهد یک اکوسیستم برای پیشرفت و اکتشاف فناوری کوانتومی ایجاد کند. این یک حرکت هوشمندانه از طرف آمازون است که آنها را در بازی کوانتومی، بدون ریسک مالی چشمگیری شریک می‌کند و این فناوری را به روی کسانی باز می‌کند که در غیر این صورت نمی‌توانستند امیدوار باشند که به آن دسترسی پیدا کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.