لبه تکنولوژی

December 6, 2019
12:46 جمعه، 15ام آذرماه 1398
کد خبر: 106643

رانندگی و پرواز را باهم تجربه کنید

اخیرا یک شرکت هلندی موفق به توسعه نخستین خودرو در جهان شده است که کاربران می‌توانند هر زمان که مایلند رانندگی و هر زمان که مایلند با آن پرواز کنند.
 
 به نقل از دیلی میل، شاید بیش از یک قرن است که بشر در حال تلاش برای ساخت خودروی پرنده است اما این انتظارات بالاخره به پایان رسید چراکه نخستین خودروی جهان که قابلیت پرواز را دارد اولین پرواز خود را در میامی انجام داد.
 
 
این وسیله نقلیه پرنده " Pioneer Personal Landing Air Landing " یا "PAL-V " نام دارد و مجهز به سربار جمع شده و چند ملخ در عقب است و می تواند تا ارتفاع ۱۲ هزار و ۵۰۰ فوتی (۳۸۱۰ متر) بالا رود. حداکثر سرعت این خودروی بنزینی ۲۰۰ مایل در ساعت (۳۲۱.۸۶۹ کیلومتر در ساعت) در هوا و ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰.۹۳۴ کیلومتر در ساعت) در زمین است.
 
شرکت PAL-V  این وسیله نقلیه دو نفره را توسعه داده است و در حال حاضر ۷۰ فرد برای خرید این خودرو ۵۹۹ هزار دلاری نام نویسی کرده اند. البته این خودرو اکنون در مرحله پیش فروش است و عرضه آن احتمالا در سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد.
 
 
این ماشین پرنده دارای ۲۳۰ اسب بخار قدرت و یک موتور چهار سیلندر است. این وسیله نقلیه دو نفره تنها در ۱۰ دقیقه از یک ماشین سه چرخ به یک ژیروکوپتر یا هواچرخ تبدیل می شود و می تواند در کمتر از هشت ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد. وزن آن نیز ۱۵۰۰ پوند است.
 
هواچرخ به هواگردی گفته می‌شود که بال چرخان آن بدون موتور باشد. هواچرخ در ظاهر همانند بالگرد است اما حرکت آن یا به‌وسیله یک ملخ موتوری یا یک کابل کششی صورت می‌گیرد. گذشتن هوا از پیرامون بال چرخان باعث بلند شدن هواچرخ از زمین می‌شود.
 
هواچرخ نوعی هواپیما با بال متحرک است. در هواچرخ، برخلاف بالگرد، نیروی موتور فقط صرف پیشراندن می‌شود و نیروی برآر در اثر جریان هوائی که به بال یا پروانه می‌وزد و آن را به گردش درمی‌آورد ایجاد می‌شود. شکل ظاهری هواچرخ بسیار شبیه به بالگرد است ولی از نظر اصول پرواز با آن تفاوت دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.