اپراتورها

تلفن همراه

December 8, 2019
11:17 یکشنبه، 17ام آذرماه 1398
کد خبر: 106691

اپراتورهای تلفن همراه متخلف آمریکایی جریمه نشدند

 
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا از جریمه کردن برخی اپراتورهای مهم تلفن همراه در این کشور علیرغم دروغگویی در مورد میزان پوشش مخابراتی خودداری کرد.
 
 به نقل از ورج، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا وریزون، تی – موبایل و یو اس سلولار را که در مورد میزان پوشش شبکه نسل چهارم خود در نواحی روستایی این کشور اغراق کرده بودند، را جریمه نکرد.
 
کمیسیون یادشده در شرایطی که از تخلف اپراتورهای یادشده مطمئن شده بود، ولی حاضر نشد آنها را جریمه کند. بررسی های انجام شده در برخی نقاط روستایی در آمریکا نشان داد که تنها در ۶۲.۳ درصد از موارد آزمایش سرعت بارگذاری داده، این سرعت با آنچه که تبلیغ شده برابر است.
 
همچنین در ۳۸ درصد از موارد انجام آزمایش بر روی شبکه سو اس سلولار پوشش نسل چهارم به طور کلی وجود نداشته است. این رقم در مورد تی – موبایل و وریزون به ترتیب ۲۱.۳  و ۱۶.۲ درصد بوده است.
 
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در بیانیه ای که در این زمینه صادر کرده ضمن اظهار تاسف از گمراه کردن کاربران توسط اپراتورها ترجیح داده به هشدار به آنها اکتفا کند و خواستار تهیه نقشه ای دقیق از میزان پوشش خدمات نسل چهارم در نقاط روستایی و دورافتاده امریکا شد.
 
این کمیسیون در بیانیه خود به سه اپراتور مذکور هشدار داده که هر چه سریع تر باید پوشش خدمات نسل چهارم خود را ارتقا دهند و وعده هایشان را عملی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.