تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 8, 2019
11:39 یکشنبه، 17ام آذرماه 1398
کد خبر: 106699

استخراج بیت کوین با گاز پِرتی از میادین نفتی در آمریکا

یک شرکت مستقر در دنور گاز اضافی تولید شده در میادین نفتی را به برق تبدیل کرده و از آن برای استخراج بیت کوین استفاده می کند.
 
 
به نقل از بلومبرگ، یک شرکت مستقر در دنور که مراکز اطلاعاتی را در سایت های حفاری شیل نصب می کند تا از گاز طبیعی اضافی تولید شده در این چاه ها استفاده کند، می گوید تا حالا 8 پایگاه در سرتاسر آمریکا ایجاد کرده و قرار است 30 تاسیسات دیگر را تا نیمه اول سال آینده میلادی راه اندازی کند.
 
این مراکز راهی هستند برای حل مشکل روز افزون سوزاندن گاز. شرکت های نفتی گاز اضافی تولید شده در چاه های نفت را می سوزانند. آتش زدن این گازها در سال جاری میلادی در تگزاس به بالاترین حد رسیده است و در همین حال مشکل کمبود ظرفیت خط لوله هم وجود دارد.
 
 شرکت «کروسو انرژی سیستمز»  در حال مهار بخشی از این گاز اضافی و تبدیل آن به برق است تا این مراکز اطلاعاتی ذکر شده را راه‌اندازی کند و با استخراج بیت کوین، از آنها درآمد داشته باشد. این شرکت سال آینده 70 واحد را نصب می‌کند که هر کدام ظرفیت حدود یک مگاوات برق را دارند. به این ترتیب، از سوزانده شدن حدود 10 میلیون فوت مکعب گاز در روز جلوگیری می شود.
 
الکس اوردی، سرمایه گذار ارشد شرکت مدیریت سرمایه «آپر90» که موافقت کرده چهل میلیون دلار در این پروژه شرکت کروسو سرمایه گذاری کند گفت:« این راهی بسیار خلاقانه برای حل کردن یک مشکل محیط زیستی و اقتصادی برای صنعت نفت و گاز است». وی اضافه کرد این مدل تجاری مورد توجه تولید کنندگان بزرگ نفت و گاز قرار گرفته است. شرکت کروسو همچنین با فروش سهامش به سرمایه‌گذارانی مثل «بین کپیتال ونچرز» سی میلیون دلار درآمد داشته است.
 
 با افزایش واحد های فعال، این شرکت قصد دارد از بخشی از این توانایی محاسبه ای برای گسترش خدمات جدید هوش مصنوعی استفاده کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.