رگولاتوری

December 11, 2019
11:14 چهارشنبه، 20ام آذرماه 1398
کد خبر: 106818

پیام وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در سالروز تاسیس رگولاتوری

 
 
توسعه فناوری‌های ارتباطی در ایران، علاوه بر جوانان مشتاق، سازندگان کسب و کارهای نوپا و مصرف‌کنندگان بالغ، نیازمند تنظیم‌‌گری مناسب روابط میان حاکمیت، جامعه و بازار است.
محمدجواد آذری جهرمی در پیامی به مناسبت شانزدهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به مطلب فوق نوشته است:
فضای مجازی روز به روز در حال تنیدگی و نزدیک شدن به فضای واقعی جوامع بشری است و کشور عزیزمان هم از این امر مستثنی نیست. این گسترش که همگی ما به صورت عینی شاهد آن هستیم زمانی می‌تواند پیش‌رانی محرک برای ترقی و بالندگی کشور عزیزمان گردد که شما همکاران عزیز براساس تعقل و به دور از هرگونه افراط و تفریطی بر پایه آموزه‌های ایرانی اسلامی با نگاهی تخصصی و آینده‌نگر اقدام به تقنین قوانین و مقررات این حوزه نمائید تا با افزایش حجم بازار و رشد بهره‌وری ارتباطات، افزایش تنوع و کیفیت خدمات، افزایش سطح پاسخگوئی و همینطور سهم استفاده از محصولات داخلی در جهت ارتقاء رفاه عمومی، ایجاد عدالت و بالندگی روزافزون فعالین حوزه ICT گام برداریم.
اگرچه رگولاتوری در ایفای چنین نقش مهمی، به خصوص در روند پر شتاب، چشمگیر و منحصر به فرد صنعت ICT در ایران، کارنامه‌ای خالی از نقصان نداشته است، اما تلاش مدیران و کارکنان سازمان تنظیم مقررات در ایجاد توازن میان حقوق حاکمیت، توسعه بخش خصوصی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، تحسین برانگیز بوده است.
امید است با تمرکز هرچه بیشتر بر توسعه زیرساختها و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و تسهیل دسترسی به آنها، آزادسازی و تقویت ساختار رقابتی و قاعده‌مندکردن حوزه‌های انحصاری، ارتقاء توان نظارتی و نظارت هوشمند بر فعالان بخش، ساماندهی، اعمال حاکمیت و استفاده بهینه و اقتصادی از منابع کمیاب و استراتژیک؛ گامهای موثر و پر شتاب‌تری را در نیل به اهداف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی را شاهد باشیم.
در پایان شانزدهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی را به همکاران پرتلاشم در این سازمان تبریک می‌گویم و امیدوارم با عدالت، شفافیت و سرعت بیشتر در ایفای تعهدات بتوانند همچنان پاسدار صدرنشینی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ایران باشند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.