تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 11, 2019
11:58 چهارشنبه، 20ام آذرماه 1398
کد خبر: 106833

اپل برای اولین بار در نمایشگاه CES حضور می‌یابد

 شرکت اپل برای اولین بار اعلام کرده که قرار است به‌صورت رسمی در نمایشگاه بین‌المللی CES حضور یابد، هرچند که حضوری کمرنگ خواهد بود و شامل رونمایی از هیچ محصول جدیدی نیست. به گزارش «ایسنا» و به نقل از انگجت، شرکت اپل از سال ۱۹۹۲ تاکنون به‌صورت رسمی در نمایشگاه بین‌المللی CES حضور نداشته است، ولی گویا قصد دارد بالاخره در نمایشگاه ۲۰۲۰ حضور پیدا کند. «جین هورواث» مدیر ارشد حفظ امنیت جهانی اپل قرار است در یک میزگرد صحبت کند و در آن، او و همتایانش عقاید خود را در مورد آنچه مشتریان برای محافظت از حریم خصوصی خود می‌خواهند به اشتراک بگذارند.
اپل در نمایشگاه امسال هیچ رونمایی، سخنرانی یا غرفه‌ای نخواهد داشت و تنها برای بیان دیدگاه‌های خود در مورد امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران در دنیای دیجیتال در مقابل صاحبان صنعت دیجیتال و مطبوعات پا به این نمایشگاه می‌گذارد. احتمالا علاوه‌بر اپل، متخصصان شرکت‌های فیس‌بوک و  Procter & Gamble و همچنین «ربکا اسلاتر» عضو عالی‌رتبه کمیسیون فدرال تجارت (FTC)  نیز در این میزگرد حضور داشته باشند.از آخرین حضور رسمی اپل در نمایشگاه CES حدود ۲۸ سال می‌گذرد، اما در تمام این سال‌ها همواره تاثیر غیرمستقیمی بر آن داشته است. اغلب رویدادهای اپل در بازه زمانی مشابه با برگزاری نمایشگاه CES در ژانویه برگزار می‌شود و هرازگاهی بیشتر توجهات را از این نمایشگاه به سمت خود می‌کشد. چنان که رونمایی از آی‌فون در ژانویه ۲۰۰۷ باعث شد نمایشگاه CES نادیده گرفته شود. همواره در این سال‌ها گفته شده است که کارکنان اپل برای تحت نظر داشتن رقبا در محوطه این نمایشگاه پرسه می‌زنند. اپل سال گذشته نیز با نصب یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ در مورد قدرت امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران در نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه CES در بحبوحه لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران و نقض حریم خصوصی آنها توسط برخی شرکت‌های مطرح، به رقبای حاضر در این نمایشگاه طعنه زد. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که اپل وقتی به این معروف است که می‌خواهد زمان و نحوه اجرای رونمایی از محصولات خود را کنترل کند، به رونمایی از محصولات خود در نمایشگاه CES روی آورد. با این وجود، حضور کمرنگ اپل در نمایشگاه امسال نشان می‌دهد که اپل مایل است با سایر شرکت‌ها ارتباط داشته باشد و درگیر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.