بازی

فناوری اطلاعات

December 13, 2019
13:32 جمعه، 22ام آذرماه 1398
کد خبر: 106897

مایکروسافت از نام و تصاویر کنسول جدید خود رونمایی کرد

ایکس باکس سری ایکس از تعطیلات 2020 عرضه می‌شود
 
 
شرکت مایکروسافت ساعاتی پیش در جریان مراسم «Game Awards» از نام و تصاویر نسل جدید کنسول‌های خود رونمایی کرد. نسل جدید کنسول‌های مایکروسافت که در تعطیلات سال نو میلادی قرار است عرضه ‌شوند، ایکس باکس‌ «سری ایکس» نام دارد. ظاهر ایکس باکس سری ایکس شباهت زیادی به کامپیوترهای قدیمی دارد و خیلی شبیه به کنسول‌های قبلی شرکت طراحی نشده است.
 
کنسول به‌نوعی طراحی شده که بتوان از حالت افقی و عمودی از آن استفاده کرد. فیل اسپنسر مدیر تیم ایکس‌باکس در این مراسم ادعا کرد که قدرت پردازشی این کنسول «چهار برابر» کنسول ایکس‌باکس وان ایکس خواهد بود.
 
با اینکه مایکروسافت تصاویر کنسول خود را منشتر کرده اما فعلا جزئیات دقیق و رسمی راجع به مشخصات فنی و سخت‌افزار این محصول اعلام نکرده است. البته این شرکت اخیرا مشخصات برخی از سخت‌افزارهای این محصول را اعلام کرده بود. برای مثال ایکس باکس سری ایکس از پردازنده طراحی شده بر پایه مدل «Zen 2» شرکت AMD و معماری  Radeon RDNAبهره می‌برد. علاوه بر این، مایکروسافت از هارد اس‌اس‌دی NVMe در این کنسول‌ها استفاده می‌کند که نوید افزایش قابل توجه سرعت لود را به کاربران می‌دهد. ایکس‌ باکس‌ سری ایکس همچنین از گیمینگ با کیفیت 8K، تصاویری با نرخ 120 فریم بر ثانیه و پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی متنوع بهره می‌برد.
 
 
 
مایکروسافت فعلا راجع به پردازنده گرافیکی این کنسول صحبتی نکرده. البته اسپنسر در مصاحبه اخیر خود به این مسئله اشاره کرد که توان پردازش گرافیکی کنسول جدید این شرکت برابر با توان پردازش گرافیکی ایکس باکس وان ایکس خواهد بود.
 
به گفته وبسایت «گیم‌اسپات»، کنسول جدید مایکروسافت از لحاظ طولی تقریبا برابر با ایکس‌باکس‌های فعلی شرکت است اما از لحاظ ارتفاع تقریبا سه برابر از ایکس باکس وان ایکس بلندتر ساخته شده است.
 
کاملا واضح است که مایکروسافت با معرفی و عرضه کنسول جدید خود در این تاریخ قصد دارد همچنان رقابت با شرکت سونی و کنسول پلی استیشن را حفظ کند. همان‌طور که می‌دانید شرکت سونی هم قصد دارد در تعطیلات سال نو میلادی از کنسول پلی‌استیشن 5 رونمایی کند.
 
حال باید دید ادعای شب گذشته مایکروسافت مبتنی بر اینکه «ایکس باکس سری ایکس قدرتمندترین کنسول‌ حال حاضر دنیا است» واقعیت دارد یا پلی‌استیشن 5 سونی برنده این رقابت در سال 2020 خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.