تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 14, 2019
11:41 شنبه، 23ام آذرماه 1398
کد خبر: 106910

وزیر ارتباطات: کودک‌آنلاین بی‌نظیر بود

 
 نخستین جشنواره وب سری و فیلم کوتاه کودک‌آنلاین که از ۲۰ آذرماه آغاز به کار کرده است و فردا ۲۳ آذرماه به کار خود پایان می‌دهد، روز دوم جشنواره میزبان وزیر ارتباطات و خانواده‌اش بود که برای تماشای آثار به سالن ٨ باغ کتاب آمده بودند.
 
 در حاشیه این جشنواره، محمدجواد آذری جهرمی در خصوص دخالت نکردن این وزارتخانه در حوزه تولید محتوا گفت: کودک‌آنلاین یک شتاب‌دهنده است و به کسانی که می‌خواهند تولید محتوا انجام دهند کمک می‌کند. وزارت ارتباطات طبیعتا در حوزه محتوا ورود نمی‌کند؛ محتوا را هنرمندها و مردم می‌سازند و مردم هم مصرف می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که به تولیدکنندگان کمک و راه را برایشان تسهیل کنیم تا بتوانند ایده و خلاقیتی که در ذهنشان است را به محصول تبدیل کنند و مصرف‌کنندگان نیز بتوانند این محصولات را استفاده کنند. بنابراین ایجاد این زنجیره با عنوان کودک‌آنلاین برای مخاطبان کودک و نوجوان ما هدفی بود که در وزارت‌خانه پیگیری کردیم تا از زنجیره توزیع‌کنندگان که دارندگان محتوای ویدیویی هستند گرفته تا تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به هم متصل شوند و بتوانند کار را پیش ببرند.
 
جهرمی با ابراز از این جشنواره گفت: در هر صورت تلاش خیلی زیادی توسط دوستان برگزارکننده کشیده شد؛ دوستانی که هیات اجرایی و داوری بودند، هم‌چنین مجموعه روابط عمومی وزارت‌خانه که این مسئولیت را بر عهده گرفت که بتواند این کار را پیش ببرد و همه دست به دست یکدیگر کار بسیار سنگینی انجام دادند.  
 
او با بیان این که کارهای بسیار خوب، بی نظیر و فاخری از این جشنواره استخراج شده است، گفت: من امروز با خانواده‌ام آمدم و بخشی از کارها را دیدم. حالا که با بچه‌هایم این کارها را می‌بینیم؛ به نظرم بی‌نقص و بی‌نظیر هستند، ضمن آن که می‌توانند محتوای مورد نیاز کودک و نوجوان ما را با استفاده از خلاقیت‌های جوان‌های ایرانی برطرف کنند. این موضوع از دو جهت فرهنگی و اقتصادی موثر است، چرا که وقتی از لحاظ  اقتصادی جوان‌های خودمان سودش را ببرند، اتفاق بسیار خوب و ارزشمندی رخ داده است.
 
جشنواره کودک‌آنلاین به عنوان یک شتاب‌دهنده تولید محتوای مناسب ویژه کودکان و نوجوانان برای فضای مجازی عمل می‌کند. 
 
نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب‌سری کودک‌آنلاین در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در تولید ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر در حال برگزاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.