تلفن همراه

گجت

December 14, 2019
11:54 شنبه، 23ام آذرماه 1398
کد خبر: 106913

شیائومی؛ سلطان بازار مچ‌بندهای هوشمند

 
شرکت شیائومی موفق شده است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بازار مچ بندهای هوشمند در جهان را تحت سلطه خود قرار دهد.
 
از آنجایی که گجت های هوشمند همچون ساعت های هوشمند در میان کاربران در سراسر جهان از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده است، به نظر می‌رسد که این محصولات در مدت زمان اندکی توانستند نظر و رضایت کاربران و مشتریان را به خود جلب کنند و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.
 
بر اساس آمارهای منتشر شده در گزارشی که در وب سایت gsmarena آمده است، سهم فروش مچ بندهای هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی شاهد یک رشد ۶۵ درصدی بوده که در این میان شیائومی موفق شده است بیشترین سهم در بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد.  
 
این در حالیست که گزارش قبلی منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی IDC در هفته پیش از رتبه نخست شرکت آمریکایی اپل در فروش گجت‌های شنیدنی هوشمند همچون ایربادهای بی سیم در سومین فصل سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داده بود.
 
اما حالا کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی Canalys در گزارشی اعلام کرده‌اند که شیائومی موفق شده است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به جایگاه نخست و برتر در فروش گجت‌های پوشیدنی همچون مچ بندهای هوشمند و ردیاب های تناسب اندام و سلامتی دست پیدا کند و از سایر رقبای سرسخت و قدرتمند خود پیشی بگیرد.
 
طبق آمار، شیائومی ۱۲.۲ میلیون دستگاه در این بازه زمانی به فروش رسانده است و با رساندن سهم خود به ۲۷ درصد از بازارهای جهانی توانست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۷۴.۴ درصدی را برای خود رقم بزند.
 
بعد از این شرکت چینی نوظهور، اپل با اختصاص ۱۵ درصد از بازارهای جهانی در جایگاه دوم  قرار گرفته است.
 
هواوی نیز با اختصاص ۱۳ درصد از سهم بازار و فروش ۵.۹ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی هوشمند در رتبه سوم جای گرفته است که بخش اعظمی از میزان فروش آن به بازار چین تعلق دارد.
 
سهم شرکت‌های فیت بیت و سامسونگ در فروش گجت های پوشیدنی هوشمند نیز به ترتیب به ۸ درصد و ۶ درصد رسیده است. فیت‌بیت در این میان تنها شرکتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هیچ رشد و افزایشی نبوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.