امنیت

فناوری اطلاعات

December 15, 2019
14:49 یکشنبه، 24ام آذرماه 1398
کد خبر: 106964

سناتورهای آمریکایی خواستار افشای اطلاعات مالکان کارت های اعتباری

 
سناتورهای مجلس نمایندگان آمریکا به شرکت های کارت اعتباری هشدار دادند که آنها باید با پلیس این کشور همکاری کرده و داده های خصوصی کاربران را در صورت درخواست افشا کنند.
 
 به نقل از انگجت، این سناتورها تصریح کرده اند که در صورت ارسال درخواست های مقامات و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خطاب به شرکت های کارت اعتباری، آنها موظف به همکاری هستند.
 
کارشناسان می گویند این امر نشان می دهد شرکت های کارت اعتباری قادر به حفاظت از اطلاعات خصوصی مالی افراد نیستند و لذا مردم دیگر نمی توانند به آنها اعتماد کنند. البته شرکت های اعتباری در مورد واکنش خود و اینکه تا به حال اطلاعات مالی افراد را برای سازمان هایی همچون اف بی آی افشا کرده اند یا نه، سکوت کرده اند.
 
الیزاب وارن،ران وایدن و رند پل با ارسال نامه ای مشترک خطاب به مدیران عامل شرکت های اکوئیفاکس، اکسپرین و ترانس یونیون از آنها خواسته اند تا اطلاعات مالی افراد مشکوک را در صورت درخواست رسمی به اف بی آی تحویل دهند.
 
در بخشی از نامه این سه نفر آمده است: شرکت های یادشده در زمینه افشای اطلاعات یادشده مسئولیت قانونی دارند و نباید در این زمینه کوتاهی کنند. بر اساس اسناد افشا شده تا به حال ۷۵۰ درخواست به منظور دسترسی به اطلاعات خصوصی افراد به شرکت های کارت اعتباری امریکایی ارائه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.