تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 17, 2019
11:37 سه شنبه، 26ام آذرماه 1398
کد خبر: 107032

توسعه و متنوع‌سازی فعالیت‌های علی بابا در حوزه گردشگری

مدیر عامل گروه علی بابا از توسعه فعالیت این شرکت در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: این شرکت ابتدا کار خود را با فعالیت در حوزه فروش بلیت آغاز و به تدریج در حوزه گردشگری ورود پیدا کرد و اکنون تصمیم دارد به‌عنوان پرتال ملی گردشگری فعالیت خود را توسعه دهد. مسعود طباطبایی در نشستی خبری با اشاره به اینکه هدف گروه علی‌بابا ایجاد تجربه شایسته سفر برای همه اقشار با هر سطح درآمد است، افزود: در حال حاضر در سبد محصولات علی‌بابا پروازهای داخلی، خارجی، اتوبوس، قطار، هتل‌های داخلی و خارجی، اقامت‌های غیررسمی (بو‌م‌گردی) و … موجود است. وی گفت: گروه علی‌بابا از سال ۹۳ آغاز به کار کرده و امسال پنج سال است که در تمام سرویس‌های حوزه گردشگری به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کند و مجموعه‌های مختلفی شامل بیش از شش برند در مجموعه علی‌بابا در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به سایت‌های  Jabama.ir و Hello Persia گفت: سایت اول در حوزه اقامتگاه و معرفی اتاق، هتل‌ها و بوم‌گردی و سایت دوم در حوزه ورود گردشگران خارجی به ایران فعالیت می‌کند. مدیرعامل گروه علی‌بابا همچنین درباره آژانس بازاریابی برندیست گفت: برندیست علاوه بر گروه علی بابا و استارت‌آپ‌های زیر مجموعه‌اش به شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها خدمات بازاریابی ارائه می‌دهد. طباطبایی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت ققنوس در حوزه هوش مصنوعی گفت: ما تصمیم گرفتیم از فعالیت صرف در حوزه گردشگری به سمت ارائه گردشگری در بستر تکنولوژی پیش برویم. به همین دلیل در سایر حوزه‌ها ورود پیدا کرده‌ایم و شرکت ققنوس اولین سرمایه‌گذاری ما در حوزه هوش مصنوعی است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر رمزهای یکبار مصرف روی صنعت تجارت الکترونیک گفت: ما از این موضوع نگران هستیم و معتقدیم بهتر بود این تصمیم با اطلاع‌رسانی بیشتر پیش می‌رفت. در این جلسه همچنین توحید علی‌اشرفی مدیر بازاریابی گروه علی‌بابا  دستیار صوتی DOBBY را تحولی در حوزه هوش مصنوعی دانست و افزود: این تکنولوژی در مرحله شروع کار خود است و هر میزان تعداد کاربران آن افزایش یابد، واکنش آن دقیق‌تر خواهد بود. وی ادامه داد: گروه علی‌بابا تمام اهتمام خود را برای گسترش این دستیار صوتی قرار خواهد داد. وی با اشاره به توریست سلامت و سرمایه‌گذاری علی بابا در استارت‌آپی به نام MEDGO گفت: این سایت برای ورود گردشگرانی است که به دنبال خدمات درمانی در ایران هستند. در نشست خبری در سازمان فناوری اطلاعات وی با اشاره به پلت‌فرم Nabro گفت: این پلت‌فرم به‌دنبال این است که محتوای گردشگری و تفریح را با نگاه دیگری تولید کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.