اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 17, 2019
14:41 سه شنبه، 26ام آذرماه 1398
کد خبر: 107052

آمارهای شنیدنی اسنپ در تولد ۵سالگی‌ اش

 
۵سال زمان خوبی برای بررسی عملکرد یک کسب‌وکار است؛ میانه یک‌دهه که فرصتی فراهم می‌کند تا نگاهی به مسیرهای رفته بیندازیم و برای آینده‌ی پیش رو برنامه‌ریزی کنیم. اسنپ ۵ساله شد؛ کسب‌و‌کاری که زمانی تنها رویایی در ذهن چند جوان خوش‌فکر ایرانی بود، امروز به یکی از بزرگترین تاکسی‌های آنلاین دنیا تبدیل شده است. ۵سال ممکن است برای این پیشرفت زمان کمی باشد اما واقعیت این است که هیچ غیرممکنی وجود ندارد و اسنپ موفق شده این مسیر را به همت اعتماد کاربرانش طی کند. با ما همراه باشید تا به مناسبت ۵سالگی اسنپ آمارهای شنیدنی آن را مرور کنیم.
 
یک میلیارد سفر با اسنپ
 
روزهای اول همه چیز مبهم بود؛ قدم‌ها آهسته برداشته می‌شد و فضا پر از ابهام بود. تا اینکه اولین سفرهای آزمایشی به خوبی انجام شد. حالا دیگر ماجرای راه‌اندازی تاکسی اینترنتی در ایران از رویا فاصله گرفته و تبدیل به یک احتمال شده بود؛ احتمالی که البته بیشتر بعید بود تا قریب. هنوز مشخص نبود که مردم از تاکسی‌های اینترنتی استقبال می‌کنند یا نه. شاید باورش سخت باشد اما از آن روزها فقط ۵سال می‌گذرد و فاصله صفر تا یک میلیارد تنها در ۵سال طی شده است. اسنپ در این ۵سال یک میلیارد سفر داشته است. یک میلیارد سفری که پر است از تجربیات متفاوت از همراهی و همسفری با غریبه‌هایی که به نوعی آشنا شدند.
 
همراهی بیش از ۲میلیون راننده با اسنپ
 
رانندگان ارزشمند‌ترین دارایی تاکسی‌های اینترنتی هستند و بدون همراهی آن‌ها کسب‌و‌کاری وجود نخواهد داشت. اسنپ در ابتدا تنها با ۱۰راننده آغاز به کار کرد و امروز در آستانه تولد ۵سالگی‌اش حدود ۲میلیون راننده ثبت‌نامی و ۷۰۰هزار راننده فعال دارد. از جمله آمارهای شنیدنی اسنپ تعداد سفرهای راننده رکورد‌دار این اپلیکیشن است. پُرسفرترین راننده اسنپ با ۲۵هزار و ۲۱۲سفر، رکورد بیشترین تعداد سفر را ازآن خود کرده است. این تعداد سفر را اگر تقسیم بر تعداد روزهای ۵سال کنیم، عدد به‌دست‌آمده شگفت‌انگیز خواهد بود. بر اساس ضرب و تقسیم ما، این راننده در طول ۵سال گذشته به طور میانگین ۱۳سفر در هر روز انجام داده است.  
 
همسفری بیش از ۳۰میلیون مسافر با اسنپ
 
 انسان‌ها در مواجهه با یک تکنولوژی جدید رفتارهای مختلفی دارند و بر اساس یک تئوری ارتباطات می‌توان آن‌ها را در ۵دسته نوآوران، پذیرندگان اولیه، اکثریت اولیه، اکثریت نهایی و عقب‌افتادگان از تکنولوژی تقسیم‌بندی کرد. در حقیقت نوآوران اولین کسانی هستند که تکنولوژی‌های تازه را می‌پذیرند و عقب‌افتادگان از تکنولوژی آخرین‌ها. در مورد اسنپ باید گفت، از زمانی که نوآوران به این سامانه پیوستند تا همه‌گیر شدن نام آن به عنوان لقب اصلی تاکسی‌های اینترنتی خیلی سریع گذشت. اسنپ در پنج‌سالگی خود تعداد مسافرانش را ۳۰میلیون اعلام کرد. این عدد در مقایسه با سال گذشته ۵۰درصد رشد داشته که نشان‌دهنده افزایش محبوبیت اسنپ در بین مردم است. مسافری که در ۵سالگی اسنپ رکورد بیشترین تعداد سفر را زده تاکنون ۴هزار و ۲۲۵سفر با این اپلیکیشن داشته است. سال گذشته آذرماه، یک معلم موسیقی به عنوان پُرسفرترین مسافر اسنپ معرفی شد. این مسافر ۲هزار و ۶۵۶سفر با اسنپ انجام داده بود. جالب اینکه در عرض یکسال این آمار تقریبا ۲برابر شده است.
 
خیلی دور، خیلی نزدیک با اسنپ
 
شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم استان فارس طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین فاصله‌ها را با اسنپ طی کرده‌اند.
 
۴۱هزار سال با اسنپ
 
در طول ۵ سال گذشته، کاربران اسنپ در مجموع ۳۶۵میلیون و ۹۰۵هزار و ۱۲۴ساعت را در این تاکسی آنلاین سپری کرده‌اند. به بیان دیگر در مجموع ۴۱هزار و ۷۷۰سال در اسنپ سپری شده است. با کمی خیال‌پردازی می‌توان گفت که اگر ماشین زمان داشتیم با مجموع ساعت‌هایی که کاربران در اسنپ سپری کرده‌اند، می‌توانستیم به دوران نوسنگی یا عصر حجر متاخر در ایران برویم. همچنین در این ۵سال،  ۸میلیارد و ۲۴۶میلیون و ۴۲هزار و ۷۵۰کیلیومتر با اسنپ طی شده است. این رقم معادل بیش از ۱۰هزار و ۶۰۰بار رفت‌وبرگشت به کره ماه است.
 
آینده روشن‌تر
 
همان‌طور که اشاره شد اسنپ مسیر طولانی‌ای را در عرض ۵ سال طی کرده است و در طول این سال‌ها همواره تلاش داشته تا بهترین کیفیت و خدمات را برای کاربرانش فراهم کند. با وجود این حجم زیاد سفر، اندک اتفاقات ناخوشایند اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، اما مهم این است که این سامانه از تجربیات خود بیاموزد و برای آینده بهتر تلاش کند.
 
اسنپ که در چهارسالگی تبدیل به یک سوپر اپلیکیشن شد تا تمام نیازهای روزمره کاربرانش از جمله سفارش آنلاین غذا، خرید بلیت هواپیما، رزرو هتل، خرید شارژ تلفن همراه، خرید بلیت اتوبوس را برآورده کند، در پنج سالگی با شعار « ۵ ساله هم مسیریم، با شما این هم مسیری ادامه داره» بار دیگر اعلام کرد که با پشوانه اعتماد کاربرانش قصد دارد قدم‌های مستحکم‌تری در آینده بردارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.