تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 18, 2019
10:58 چهارشنبه، 27ام آذرماه 1398
کد خبر: 107065

هشتمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی برگزار شد

هشتمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شد.
 عصر دیروز در مرکز ملی فضای مجازی، هشتمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی به ریاست رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و رئیس این کارگروه برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه باقری اصل گزارشی از مصوبات جلسات قبلی ارائه کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه دولت الکترونیکی زیرساخت داده‌ای و زیرساخت تعامل‌پذیری این شبکه است که وظیفه اصلی کارگروه، همکاری با دستگاه‌های اجرایی برای بهبود کیفیت داده‌ها و ایجاد ترتیبات تعامل‌پذیر در لایه‌های دیتا و فرآیندها است.
 
رئیس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی افزود: کلیه مصوبات هفت جلسه قبلی – جز یک مورد که محرمانه بود- در روزنامه رسمی منتشرشده است و مبنای عمل دستگاه‌های اجرایی قرارگرفته است.
 
وی افزود: عمده مصوبات کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی هم دو جنس متفاوت داشته‌اند که یا از جنس رفع تعارضات بوده‌اند و یا تبینی که هر دو مدل خروجی‌هایی داشته است.
 
دبیر شورا اجرایی فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به سرویس‌های برقرار شده در پی برگزاری کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی گفت: ارائه سرویس سامانه اعلام متوفیان برای خدمات مالی، بانکی، بیمه‌ای و برخی از خدمات پرکاربرد ازجمله سرویس‌هایی بود که در کارگروه به تصویب رسیده و وارد مرحله اجرایی شده است.
 
باقری اصل افزود: یکی دیگر از سرویس‌های برقرار شده سرویس محل اقامت است. باوجودآنکه برقراری این سرویس از مصوبات هیئت دولت بوده است  و باید در سازمان ثبت‌احوال, ثبت می‌شد که به دلیل برخی موانع تا پیش‌ازاین اجرایی نشده بود.
 
رئیس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی ادامه داد: در جلسه دوم کارگروه مصوبه‌ای داشتیم برای ایجاد، استقرار و فراگیر سازی سرویس نشانی پایگاه اطلاعات مکان اقامت اشخاص حقیقی و حقوقی که منجر به پیاده‌سازی سرویس‌های محل اقامت هم در ثبت‌احوال برای اشخاص حقیقی و هم در ثبت‌اسناد برای اشخاص حقوقی شد.
 
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات جلسات کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی سرویس‌های دیگری هم برقرار شده است که مقرر شد تا تمامی این سرویس‌های در آینده به‌طور رسمی با حضور مقامات ارشد رونمایی شود.
 
در ادامه این جلسه و پس از ورود به دستور جلسه هشتم، گزارشی در خصوص فعال شدن سرویس خودروهای اسقاطی و ارائه سرویس به وزارت نفت و شرکت ملی پخش و پالایش،  بیمه مرکزی باهدف پیشگیری از فساد، جعل، کلاه‌برداری، وقوع جرم و جعل هویت در خودروهای اسقاطی ارائه شد. با توجه به لزوم بحث و بررسی بیشتر و تکمیل جزییات مقرر شد این مصوبه و نحوه فعال‌سازی در جلسه بعد موردبحث و تصویب قرار گیرد.
 
در ادامه نیز درخواست‌های سازمان مالیاتی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گمرک جمهوری اسلامی سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت سرویس‌های الکترونیکی مورد نیاز بررسی قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.