سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 18, 2019
11:15 چهارشنبه، 27ام آذرماه 1398
کد خبر: 107070

پوتین هنوز از ویندوز «ایکس پی» استفاده می کند

 
عکس هایی که تیم ریاست جمهور روسیه منتشر کرده نشان می دهد ولادیمیر پوتین در رایانه های خود در خانه و محل کارش همچنان از ویندوز «ایکس پی» استفاده می کند که سال ۲۰۱۴ منسوخ شده است.
 
به نقل از گاردین، به نظر می رسد با وجود اخبار انبوه درباره هک های گسترده در سراسر جهان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اهمیت زیادی به امنیت سایبری نمی دهد.
 
عکس هایی که تیم ریاست جمهوری روسیه منتشر کرده نشان می دهد پوتین ۶۷ ساله همچنان از سیستم عامل منسوخ XP در رایانه دفتر کار و شخصی خود استفاده می کند. جالب آنکه این موضوع در بک گراند دسک تاپ هر دو رایانه کاخ کرملین دیده می شود.
 
مایکروسافت از آوریل ۲۰۱۴ پشتیبانی خود از ویندوز XPو آفیس ۲۰۰۳ را قطع کرده و آپدیت های امنیتی برای آنها ارائه نمی کند. با این وجود به نظر می رسد مقررات دولت روسیه مانع از آن است که پوتین رایانه خود را به ویندوز مایکروسافت ۱۰ ارتقا دهد.
 
 این در حالی است که مایکروسافت در وب سایت خود هشدار داده رایانه هایی که با ویندوزXP کار می کنند در برابر ریسک های امنیتی و ویروس ها قرار دارند.
 
جالب آنکه دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز به سوال درباره اینکه چرا هنوز پوتین از سیستم عامل قدیمی مایکروسافت استفاده می کند، پاسخی نداد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.