تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 18, 2019
12:41 چهارشنبه، 27ام آذرماه 1398
کد خبر: 107095

177 شرکت از آلودگی هوا پول درمی‌آورند

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی گفت:177 شرکت در قالب 4 گروه شرکت دانش‌بنیان و استارت آپ در حوزه پالایش و رصد کیفیت هوا فعالیت می‌کنند و از آلودگی هوا پول درمی‌آورند.
 
 
 محمد تقی قانعیان مدیر دفتر ارتباط با صنعت جامعه و مراکز علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در هشتمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در بخش ارائه ایده‌های جدید اظهار داشت:‌177 شرکت از آلودگی هوا پول درمی‌آورند. 
 
وی گفت: 4 گروه شرکتی متشکل از 177 شرکت در حوزه‌های مرتبط با پالایش هوا فعالیت می‌کنند و فعالیت آنها دانش‌بنیان و استارت آپی است. 
 
 مدیر دفتر ارتباط با صنعت جامعه و مراکز علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با طرح ایده خود درباره اینکه دانشجویانی که درس می‌خوانند نمی‌دانند هر درس را برای چه می‌خوانند و از آن چه نتیجه‌ای خواهند گرفت،‌گفت:‌برای پاسخگویی به این سؤال سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم که هر درس و هدف از مطالب آن و فرصت‌های شغلی مرتبط با محتوای آموزش داده شده برای دانشجویان و استاد مشخص شده است.
 
قانعیان ادامه داد: در این سامانه دانشجویان متوجه می‌شوند که هر درسی که پاس می‌کنند چه شرکت‌هایی مرتبط با این حوزه فعال هستند و بازار کار برای آن در چیست.
 
به گفته وی اگر این سامانه برای همه رشته‌های دانشگاهی ایجاد شود بسیاری از مشکلات ناشی از عدم آگاهی دانشجویان از فرصت‌های شغلی برطرف می‌شود. 
 
 مدیر دفتر ارتباط با صنعت جامعه و مراکز علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: 146 رشته دانشگاهی در این سامانه تحت پوشش قرار گرفته که صد رشته زیرمجموعه وزارت علوم و حدود 40 رشته زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند.
 
قانعیان گفت: بسیاری از مشکلات موجود در نتیجه نبود ارتباط مناسب بین دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت است و نشست امروز راه مناسبی برای برقراری این ارتباط است.
 
وی یادآور شد: این سامانه سامانه باما بهداشت ایمنی،‌ محیط زیست و انرژی نامگذاری شده است. زیرا این 4 شاخص از اصول اولیه اغلب کسب و کارها هستند و وزارت صنعت هم دفتری در این مورد و با این نام دارد و در مجموع 85 گروه شرکتی نزدیک به 4 هزار شرکت در این حوزه فعالیت می‌کنند و فقط کافی است که دانشجویان از این شاخص‌ها مطلع باشند و به دنبال بازار کار باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.