تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 18, 2019
15:16 چهارشنبه، 27ام آذرماه 1398
کد خبر: 107108

فضای کارخانه نوآوری دو برابر می‌شود

فضای کارخانه شکوپارس به کارخانه نوآوری اضافه می‌شود.
 
رضا کلانتری‌نژاد، مدیرعامل هم‌آوا در مراسم آغاز به کار مرکز نوآوری بانک تجارت، اعلام کرد با همکاری هم‌آوا و بانک تجارت، فضای کارخانه شکوپارس به محیط کارخانه نوآوری اضافه می‌شود و بدین ترتیب، فضای کارخانه نوآوری دو برابر خواهد شد.
 
در این مراسم که امروز (۲۷ آذر ماه) در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد، بانک تجارت با هدف حمایت از فناوری‌های نوین مالی در صنعت بانکداری، مرکز نوآوری خود با نام «پنجره نوآوری تجارت» (تی‌وین) را افتتاح کرد. این مرکز با وسعت ۶۵۰ متر مربع به منظور استقرار استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک، خدمات منتورینگ و برگزاری کارگاه‌های تخصصی راه‌اندازی کسب‌وکار، شکل‌دهی تیم‌های متقاضی حضور در شتاب‌دهنده و سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های موفق تاسیس شده است.
 
در این رویداد، حمید علی‌محمدی، مدیرعامل شرکت بازرگان گستر آتی آسیا که بازوی اجرایی بانک تجارت برای اجرای شتاب‌دهنده تی‌وین است در مورد نقشه راه و برنامه آینده تی‌وین در حوزه استارت‌آپ‌های مالی گفت: «سه مدل نوآوری بسته، نوآوری باز و شبکه نوآوری در برنامه‌های ما وجود دارد که می‌تواند در دل سازمان‌های بزرگ پیاده‌سازی شود. ما به این سمت حرکت می‌کنیم که با لینک شدن به شبکه‌ای از استارت‌آپ‌ها با صرف کم‌ترین هزینه از توانایی نیروهای بیرونی سازمان استفاده کنیم. در بحث منابع بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های کلان ما روی پروژه‌های مختلف می‌تواند کاسته شود چرا که تیم‌های استارت‌آپی با هزینه بسیار کمی خدمات اولیه را ارائه می‌کنند.»
 
علی‌محمدی ادامه داد: «علاوه بر صرفه‌جویی مالی و زمانی، می‌توان به بهبود شرایط معرفی به بازار نیز اشاره کرد اما مهم‌ترین مزیت این کار دسترسی به طیف گسترده‌ای از نیرو‌های متخصص است.»
 
علی‌محمدی در مورد فعالیت دیگر بانک‌ها در این زمینه گفت:‌ «بانک‌های ملت، مسکن، پاسارگاد و ملی در سال گذشته از مراکز نوآوری بهره‌برداری کرده‌اند و ما بسیار خوشحالیم که مرکز نوآوری بانک تجارت نیز به شبکه بانکی کشور در این زمینه پیوست.»
 
او در مورد حوزه فعالیت تی‌وین در آینده اعلام کرد: «مگاترند‌های جهانی در سال ۲۰۱۹ به سمت سرویس‌های ارزش افزوده، هوش‌مصنوعی، فین‌تک‌، بلاک‌چین، مهاجرت دیجیتالی و ۵G معطوف بوده است البته ۵G کمی از ما دور است اما در دیگر زمینه‌ها ما نیز ورود خواهیم کرد.»
 
در ادامه محمود احمدی، معاون مدیرعامل بانک تجارت در پاسخ به سئوال پیوست در مورد همکاری بانک تجارت با فین‌تک‌ها گفت: «این‌که بگوییم بانک تجارت با فین‌تک خاصی کار می‌کند خیلی مطلب درستی نیست اما واقعیت امر این است که شبکه بانکی کشور باید برخی از فعالیت‌هایش را برون‌سپاری کند. چرا که حجم، اندازه و وزنی که دارد محیای ارائه خدمات سریع و توانمند نیست. به همین خاطر است که در حوزه‌های مختلف می‌شود از مجموعه‌های فین‌تکی استفاده کرد. به عقیده من بانک تجارت و شبکه بانکی کشور در ۴ سال آینده به‌نوعی تکلیف دارند که نه تنها از حوزه‌های فین‌تکی حمایت کنند بلکه به عنوان زیرساخت تامین مالی کشور بتوانند از این شرکت‌ها برای دادن وسعت و عمق به خدمات گسترده‌ای که به مردم ارائه می‌شود استفاده کنند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.