اپلیکیشن

تلفن همراه

December 19, 2019
12:13 پنجشنبه، 28ام آذرماه 1398
کد خبر: 107127

اپلیکیشن آمازون برای بررسی رفتار رانندگان

شرکت آمازون با کمک نوعی اپلیکیشن، رفتار کارگران را هنگام رانندگی ثبت می‌کند و برای آنها رتبه‌هایی را در نظر می‌گیرد. پیمانکاران آمازون به‌تازگی اپلیکیشنی را به‌کار گرفته‌اند که می‌تواند کارگران تحویل بار را ردیابی کند و به رفتار آنها طی رانندگی، نمره بین صفر تا ۸۵۰ بدهد. هدف از ابداع این اپلیکیشن موسوم به منتور این است که رانندگان را به رانندگی ایمن تشویق کند و براساس رفتارهای رانندگی مانند ترمز مشکل، چرخش در گوشه خیابان، شتاب و سرعت گرفتن و همچنین حواس‌پرتی ناشی از کار با تلفن‌همراه، به رانندگان نمره بدهد.اگر رانندگان در حال حرکت وسیله نقلیه خود، تلفن‌همراه را بردارند و با آن کار کنند، دچار حواس‌پرتی می‌شوند. هنگامی که رانندگان با یکی از ون‌های شرکت آمازون که به ابزار ارتباط از راه دور مجهز هستند کار می‌کنند، اپلیکیشن منتور، رفتارهایی از جمله بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر را مورد بررسی قرار می‌دهد و خطاهای آنها را ثبت می‌کند. منتور به‌صورت روزانه، گزارش‌هایی را در مورد نمره رانندگی و رفتارهای خطای رانندگان آمازون ارائه می‌دهد. این رفتارها در اپلیکیشن منتور، رخدادها نامیده می‌شوند. هر یک از این رخدادها، با یک نقشه همراه هستند که زمان و مکان وقوع آنها را مشخص می‌کند. داده‌های گردآوری شده با منتور، نهایتا در اختیار مدیران رانندگان قرار می‌گیرند. مدیر با کمک داده‌های منتور می‌تواند به گزارش‌های روزانه، هفتگی و ماهانه در مورد هر راننده دسترسی داشته باشد و خطاهای گوناگون آنها از جمله شتاب، ترمز، حواس‌پرتی، سرعت بالا،نبستن کمربند، تصادفات و کارآیی سوخت را مورد بررسی قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.