اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 19, 2019
12:34 پنجشنبه، 28ام آذرماه 1398
کد خبر: 107132

در ملاقات وزیر ارتباطات با وزیر تجارت خارجی و صنعت مالزی مطرح شد: همکاری مشترک ایران و مالزی در زمینه هوش مصنوعی

 
 
محمدجواد آذری جهرمی بعد از ظهر پنجشنبه در کوالالامپور با «دارل لایکینگ» وزیر تجارت خارجی و صنعت مالزی و مسئول مالزیایی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
وزیر ارتباطات که بامداد سه‌شنبه همراه با حسن روحانی تهران را به مقصد مالزی ترک کرد، عصر پنج‌شنبه _به وقت مالزی_ با «دارل لایکینگ» دیدار کرد.
 
 در این دیدار طرفین ضمن مروری بر روند پیشرفت همکاری‌های دو کشور در قالب کمیسیون مشترک، توافق کردند کمیته های بانکی، گردشگری، قضایی و ارتباطات در زیرمجموعه کمیسیون مشترک تا اواسط ماه فوریه آینده (اواخر بهمن ماه) در کوالالامپور تشکیل شود تا به واسطه آن برای تسهیل و سرعت بخشیدن به روند همکاری های دو کشور راه حل های عملیاتی بیابند.
 
نتایج بررسی‌های این کمیته تا قبل از سفر رسمی نخست وزیر مالزی به تهران در بهار سال آینده مشخص خواهد شد.
 
ضمن این‌که مقرر شد جلسه کمیته تجارت ترجیحی ایران و مالزی نیز در اسرع وقت تشکیل گردد. طرفین همچنین از گسترش روابط در همه زمینه ها بر سرعت بخشیدن به روند مذاکرات میان دستگاه های اجرایی دو کشور تاکید کردند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان همچنین پیشنهاد همکاری دانشگاه های دو کشور در زمینه تحقیق و توسعه علمی مشترک هوش مصنوعی را به وزیر مالزیایی ارائه کرد که مورد استقبال طرف مالزیایی قرار گرفت و مقرر شد موضوع در دستور کار همکاری های دو کشور قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.