امنیت

فناوری اطلاعات

December 23, 2019
16:45 دوشنبه، 2ام دیماه 1398
کد خبر: 107271

محصولات سیسکو از طریق یک آسیب‌پذیری قدیمی هدف حملات DoS قرار گرفتند

​​​​​​​یک آسیب‌پذیری بحرانی که در سال ۲۰۱۸ در محصولات Adaptive Security Appliance و Firepower سیسکو مرتفع شده بود، بار دیگر در حملات منع سرویس (DoS) و افشا اطلاعات مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
محصولات سیسکو از طریق یک آسیب‌پذیری قدیمی هدف حملات DoS قرار گرفتند
 
 
 
به گزارش مرکز افتا، به نقل از پایگاه اینترنتی BleepingComputer، این آسیب‌پذیری دارای شناسه CVE-۲۰۱۸-۰۲۹۶ است که از طریق ارسال یک درخواست HTTP دستکاری شده منجر به راه‌اندازی مجدد دستگاه هدف توسط مهاجم احرازهویت نشده با دسترسی راه دور می‌شود. شرکت سیسکو بار دیگر هشداری را در خصوص این آسیب‌پذیری منتشر کرده است.
 
یک مهاجم می‌تواند از این نقص برای مشاهده اطلاعات حساس سیستم بدون احرازهویت سوء استفاده کند. در دستگاه‌های آسیب‌پذیر، این امر از طریق تکنیک‌های پیمایش مسیر قابل دستیابی است.
 
اولین تلاش‌ها برای سوءاستفاده از این آسیب‌پذیری بلافاصله پس از افشای اولیه این نقص توسط سیسکو و انتشار وصله برای محصولات تحت تأثیر انجام شدند. در آن زمان، مهاجمان از این آسیب‌پذیری برای ایجاد وضعیت DoS بهره‌برداری کردند.
 
در هفته گذشته بار دیگر مهاجمین شروع به سوء استفاده از این آسیب‌پذیری کردند. تلاش‌ها برای بهره‌برداری به حدی زیاد بود که سیسکو به کاربران ASA و Firepower توصیه کرد تا نسخه‌ای که به CVE-۲۰۱۸-۰۲۹۶ آسیب‌پذیری نیست را مورد استفاده قرار دهند.
 
این حملات برای چندین هفته اتفاق افتاده و تناوب آن‌ها در حال افزایش است. این موضوع نشان می‌دهد که هنوز قربانیانی وجود دارند که مورد هدف قرار گیرند.
 
سیسکو راه‌کار بررسی آسیب‌پذیر بودن محصول مورد نظر را در توصیه منتشر شده ارائه کرده است. پژوهشگران امنیتی سیسکو هشدار داده‌اند که با وجود قدیمی بودن این آسیب‌پذیری، همچنان تهدیدی در قبال حملات DoS و افشا اطلاعات محسوب می‌شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.