تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 24, 2019
15:22 سه شنبه، 3ام دیماه 1398
کد خبر: 107306

دولت چین ۷ هزار ماینر بیت کوین را مصادره کرد

 
مقامات چینی در اقدامی فوری، نزدیک به ۷ هزار ماینر بیت کوین را مصادره کردند. بنا بر گفته خبرگزاری محلی این کشور، این دستگاه‌ها به صورت غیر قانونی از برق روستاهای دیگر استفاده می‌کردند و مصرف را تا ۴۰ درصد افزایش داده بودند.
 
تحقیقاتی که در تابستان سال گذشته آغاز شده بود، نشان می‌دهد که ماینرها برق روستاهای نزدیک را می‌دزدیدند. بر اساس گفته‌های پلیس، مصرف برق ماینرها در این شهرها به صورت ۲۴ ساعته بوده و ۴۰ درصد بیشتر از چیزی است که خانوارهای معمولی استفاده می‌کردند. دولت چین برای پیدا کردن این ماینرهای غیرقانونی، بیش از ۷۰ هزار خانه، ۱۰۶۱ مغازه، ۱۴۷۰ ساختمان دولتی، معدن‌ها، کارخانه‌ها و روستا‌ها را تحت نظر گرفته بود.
 
این تحقیقات توسط پلیس محلی استان تانگشان با همکاری وزارت نیرو و دیگر مقاماتی که نسبت به مصرف برق شک و شبهه داشته‌اند، صورت گرفته است. حاصل کار این تحقیق مصادره ۶۸۹۱ ماینر اسیک، و ۵۲ انتقال دهنده پر قدرت بود. اما ماینرهای چینی علاوه بر افزایش مصرف برق، مسئول ۶۶ درصد از نرخ هش بیت کوین در سراسر جهان نیز هستند.
 
 
به همین دلیل مقامات ناحیه خودمختار مغولستان چین، سختگیری‌های خود نسبت به ماینرهای ارز دیجیتال و به خصوص دستگاه‌های ماینر بیت کوین غیرقانونی را بیشتر کردند تا واحدهای نظارتی بتوانند راحت‌تر کمپتنی‌های استخراج کننده توکن را همسو کنند. دیگر قانون‌گذاران استان آبخازیا نیز با شدت بیشتری قصد دارند ماینرهای غیر قانونی را شناسایی کنند. دولت چین در اوایل ماه میلادی فعلی گفته بود که تشدید فعالیت ماینرهای غیر قانونی، شرایط اضطراری را برای شبکه برق این کشور به وجود آورده است.
 
در کشور خودمان هم دستوری از مقامات به وزارت نیرو صادر شد که در پی آن، هر کسی که فعالیت‌های غیرقانونی ماینینگ را گزارش می‌داد، ۲۰ درصد از ضرر‌های برآورد شده از آن فعالیت را کسب می‌کرد. این گونه که به نظر می‌رسد، فعالیت‌های غیرقانونی ماینر بیت کوین و جدال آن‌ها با دولت‌ها و وزارت نیرو، تمامی ندارد و باید دید آینده این صنعت به کجا خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.