تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 25, 2019
11:38 چهارشنبه، 4ام دیماه 1398
کد خبر: 107328

وام ۴/ ۱ میلیارد دلاری تسلا از بانک‌های چینی

شرکت تسلا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در جهان وامی‌ به ارزش ۱۰ میلیارد یوآن معادل ۴/ ۱ میلیارد دلار را از بانک‌های چینی دریافت خواهد کرد؛ این پول قرار است برای تجهیز کارخانه تولید خودروی این شرکت در شهر شانگهای استفاده شود. این بانک‌ها شامل Construction Bank، Agricultural Bank،Industrial and Commercial Bank و Shanghai Pundong Development Bank می‌شوند که حمایت مالی خود را از تسلا اعلام و هر کدام، بخشی از این ۴/ ۱ میلیارد دلار را پرداخت کردند. این بانک‌های چینی در اوایل سال جاری میلادی نیز وام ۵/ ۳ میلیارد یوآنی را برای خرید تجهیزات مورد نیاز این کارخانه در اختیار تسلا قرار دادند که تسلا باید در ماه مارس سال ۲۰۲۰، این پول را برگرداند. حال وام جدید ۱۰ میلیارد یوآنی به بدهی قبلی تسلا اضافه خواهد شد.
به گفته یک منبع آشنا به تفاهم میان دو طرف، نرخ بهره وام جدید تفاوتی با وام قبلی نخواهد داشت و در واقع، همان میزان بهره‌ای در نظر گرفته شده که بانک‌های چینی برای دیگر مشتریان بزرگ خود در نظر می‌گیرند. به‌رغم انتشار این خبر، تسلا هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است. شرکت تحت هدایت ایلان ماسک، در ماه ژانویه امسال، ساخت کارخانه شانگهای خود را آغاز و اکنون نیز تولید برخی محصولات را شروع کرده است. قرار است این کارخانه، تا پایان سال جاری میلادی، هر هفته حدود هزار دستگاه اتومبیل Model ۳ تسلا را تولید کند.این کارخانه، اولین خط تولید تسلا در خارج از خاک آمریکا محسوب می‌شود و به‌عنوان یکی از بازوهای اصلی این شرکت در راستای تحقق هدف بزرگ آن یعنی تولید حداکثری خودروها و ممانعت از وضع تعرفه‌های سنگین روی خودروهای تولیدی در آمریکا است. مقامات شانگهای نیز حمایت خود را از این پروژه تسلا اعلام کردند و این همکاری نشان‌دهنده تغییر مواضع دولت چین در بازگشایی درهای این کشور به روی تولیدکنندگان و بزرگان صنعت خودرو است. سهام شرکت تسلا نیز در روز دوشنبه، با رشدی ۶/ ۳ درصدی همراه شد و ارزش هر سهم نیز به ۴۲۰ دلار رسید که در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.