اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 25, 2019
12:19 چهارشنبه، 4ام دیماه 1398
کد خبر: 107333

سرویس هوایی اسنپ به زودی راه‌اندازی می‌شود

 
سامانه هوشمند اسنپ در طول ۵سال گذشته همواره در تلاش بوده تا با ارائه خدمات متنوع بتواند بهترین سرویس‌ را در اختیار کاربران خود بگذارد. سرویس هوایی اسنپ خدمت دیگری است که بدون‌شک می‌تواند نیاز بخشی از افراد جامعه را به خوبی مرتفع کند؛ باشد که هر روز شاهد اتفاقات تازه‌ای در دنیای حمل‌ونقل باشیم.
 
سامانه هوشمند اسنپ بعد از چند سال فعالیت در حوزه حمل‌ونقل اینترنتی حالا در حال بررسی سازوکار سرویس هوایی است. از آن‌جایی‌که مساله حمل‌ونقل همیشه یکی از مهم‌ترین موضوعات مردم بوده و هست، هر راه‌کار تازه‌ای که بتواند باری از دوش سختی‌های موجود بردارد و شیوه رسیدن از مبدا به مقصد را بهینه کند، مورد استقبال قرار می‌گیرد. اسنپ بعد از خدمت‌رسانی به مردم در راستای ارائه سرویس‌های امن و در دسترس در قالب تاکسی و موتور، حالا برای جابه‌جایی مسافران در شرایط ضروری بنا دارد سرویس هوایی راه‌اندازی کند. 
 
این سرویس به طور ویژه به منظور تسهیل رفت‌وآمد کسانی که در شرایط خاص لازم است در کمترین زمان به شهر دیگری برسند، راه‌اندازی خواهد شد و مهارت‌های عمومی ایران را در حوزه صنعت و خدمات هوانوردی به شدت ارتقا می‌دهد. در حال حاضر تیم استراتژی و تحقیقات بازار اسنپ با همکاری متخصصان این حوزه در حال بررسی زیرساخت‌های موجود و سنجش شرایط لازم هستند.
 
آن‌طور که میثم محمدی‌امین، عضو هیات علمی پژوهشگاه هواوفضا و مدیر گروه پژوهشی علوم هوایی می‌گوید:« بحث تاکسی‌های هوایی چند سالی هست که در کشورهای مختلف دنیا در حال بررسی و اجراست. سامانه تاکسی هوایی یا ایرتاکسی شاید اولین نمونه کاربردی وسایل هوانوردی عمومی، عمدتا هواپیماهای ۲تا۹ نفره در صنعت حمل‌ونقل مسافر باشد که در کشور ما توجه زیادی به آن نشده است.
 
این سامانه در سال‌های اخیر با طرح پرواز اشتراکی مبتنی بر بسترهای آنلاین شکل جدیدی به خودش گرفته و بدون‌شک با توجه به توسعه‌‌های فناورانه در حوزه مخابرات و ناوبری ماهواره‌ای، پهپادهای عمودپرواز با قابلیت حمل مسافر و پیشرانه‌های جت کارآمد و کم‌وزن در آینده شاهد تحول شگرفی در حوزه حمل‌ونقل هوایی خواهیم بود.»
 
محمدی‌امین همچنین با اشاره به پتانسیل‌های موجود در ایران، درباره امکان‌سنجی راه‌اندازی این سرویس خبر می‌دهد:« ما امروز در ایران تعداد زیادی هواپیمای فوق‌سبک و خلبان آموزش‌دیده، علاقه‌مند و فعال داریم که آماده پرواز هستند. همچنین تعداد زیادی فرودگاه کم‌ترافیک در شهرهای مختلف وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای تسهیل سفرهای فوری و کوتاه‌مدت استفاده کرد. این هدف در مرحله اول با استفاده از هواگردهای سبک موجود در کشور قابل تحقق است و در صورت موفقیت می‌تواند با تزریق سرمایه و توسعه ناوگان گسترش پیدا کند.»
 
سامانه هوشمند اسنپ در طول ۵سال گذشته همواره در تلاش بوده تا با ارائه خدمات متنوع بتواند بهترین سرویس‌ را در اختیار کاربران خود بگذارد. سرویس هوایی اسنپ خدمت دیگری است که بدون‌شک می‌تواند نیاز بخشی از افراد جامعه را به خوبی مرتفع کند؛ باشد که هر روز شاهد اتفاقات تازه‌ای در دنیای حمل‌ونقل باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.