اپراتورها

تلفن همراه

December 27, 2019
11:52 جمعه، 6ام دیماه 1398
کد خبر: 107380

کیفیت اینترنت موبایل اپراتورها همچنان مشکل‌زا

 
سرعت‌ و کیفیت ارائه‌شده توسط شرکت‌های اینترنتی همواره معترضانی دارد و نتایج سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات نشان می‌دهد، بیش‌ترین شکایات کاربران از خدمات اینترنت اپراتورها در حوزه کیفیت سرویس و همچنین پشتیبانی و ارائه خدمات است.
 
سرعت و کیفیت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه است؛ در حال حاضر سامانه جامع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته تا کاربران با مراجعه به این سامانه اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.
 
از طرفی اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان آبان ماه سال جاری را منتشر کرده است.
 
شکایات ثبت‌شده در سامانه سپاس حاکی از آن است که بیش‌تر این شکایات، در حوزه خدمات اینترنتی هستند، همان‌طور که چندی پیش هم سید محمد امامی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرده بود که بیشترین شکایت مشترکین مربوط به حوزه اینترنت است.
 
مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از شرکت مخابرات حاکی از ‌آن است که در  آبان ماه در حوزه اینترنت، ۱۵۴۶ شکایت ثبت شده که ۶۷.۵ درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده و در آبان ماه نسبت به مهر ماه و شهریور ماه کاهش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۲ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه چهار درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸ درصدی داشته است.
 
 
در اپراتور همراه اول، در  آبان‌ماه در حوزه اینترنت، ۴۵۸ شکایت ثبت شده که ۴۳ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهرماه ۱.۷ درصد افزایش داشته، در حالی‌ که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱۰.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۹.۲ درصدی داشته است.
 
 
در اپراتور ایرانسل، در  آبان‌ماه در حوزه اینترنت ۶۲۰ شکایت ثبت شده که ۴۷.۲ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. هم‌چنین تعداد شکایات رسیدگی‌ شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۹.۷ درصد افزایش داشته، در حالی‌ که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۲۲.۲ درصدی داشته است.
 
 
همچنین در اپراتور رایتل، در  آبان‌ماه  در حوزه اینترنت ۵۷ شکایت ثبت شده که ۵۲.۶ درصد شکایات مربوط به کیفیت سرویس بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است. همچنین تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۳۱.۲ درصد افزایش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۲۲.۲ درصدی داشته است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.