تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 27, 2019
12:42 جمعه، 6ام دیماه 1398
کد خبر: 107391

دولت چین ۷۵ میلیارد دلار به هواوی کمک کرده است

 
طبق گزارشی جدید دولت چین کمک مالی معادل 75میلیارد دلار به هواوی کرده است این در حالی است که هواوی این اتهامات را رد می کند.
 
 به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید به نظر می‌رسد شرکت هواوی از دولت چین کمک مالی زیادی دریافت کرده است.
 
روزنامه وال استریت ژورنال طی گزارشی ادعا می‌کند دولت چین به هواوی کمک مالی معادل ۷۵ میلیارد دلار ارائه کرده تا این شرکت هزینه‌های خود را راحت تر پرداخت کند.
 
این نشریه با استفاده از آمار و سوابق موجود تخمین می‌زند هواوی ۴۶ میلیارد دلار وام و خطوط اعتباری از وام دهندگان دولتی دریافت کرده است. علاوه بر آن این شرکت ۱.۶ میلیارد دلار کمک مالی دریافت کرده است.
 
همچنین این شرکت بین ٢٠٠٨ تا٢٠١٨ میلادی ۲۵ میلیارد دلار مالیات پرداخت نکرده است.
 
در کنار این موارد وال استریت ژورنال ادعا می‌کند دیپلمات‌های چینی به این شرکت کمک کرده اند.
 
در مقابل هواوی نیز در چند توئیت و بیانیه طولانی به این گزارش واکنش داد.
 
در این بیانیه آمده است: وال استریت ژورنال یکبار دیگر گزارشی غیر واقعی و مبتنی بر اطلاعات غلط درباره هواوی منتشر کرده است. این بار نیز اتهاماتی در این نشریه منتشر شده که ٣٠ سال سرمایه گذاری خالصانه در حوزه تحقیق و توسعه و نوآوری در صنعت را نادیده گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.