رسانه‌های اجتماعی

December 27, 2019
13:01 جمعه، 6ام دیماه 1398
کد خبر: 107394

توییتر استفاده از تصاویر متحرک PNG را ممنوع کرد

 
 
توییتر استفاده از تصاویر PNG را به‌خاطر حمله‌ای که به اکانت توییتری بنیاد صرع شد و باعث انتشار تصاویر متحرکی گردید که می‌توانستند باعث تشنج در افراد حساس به نور گردند، ممنوع کرد.
 
توییتر در این‌رابطه باگی را کشف کرده که به کاربران اجازه می‌داد تا تنظیمات پخش خودکار را دور بزنند و چندین تصویر متحرک با فرمت APNG را در یک توییت واحد منتشر کنند.
 
توییتر در توضیح این اتفاق گفته است:
 
ما می‌خواهیم همه کاربران تجربه ایمنی در توییتر داشته باشند. گرچه تصاویر APNG سرگرم‌کننده بودند، اما آن‌ها به تنظیمات پخش خودکار احترام نمی‌گذاشتند، به همین دلیل، ما امکان اضافه کردن آن‌ها به توییت‌ها را حذف می‌کنیم. این کار به‌خاطر سلامتی کسانی که به حرکت و تصاویر متحرک حساس هستند (از جمله افراد مبتلا به صرع) انجام شده است.
 
توییت‌هایی که در حال‌حاضر دارای تصاویر APNG هستند، از این شبکه اجتماعی حذف نخواهند شد، اما به‌زودی فقط تصاویر GIF قابل استفاده خواهند بود. به‌گفته‌ سایت خبری یاهو، توییتر تایید کرده که فایل‌های APNG برای حمله به بنیاد صرع استفاده نشده‌اند، اما وجود چنین باگی بدین معنی است که این فایل‌ها می‌توانند برای انجام چنین اقدامات مخربی در آینده مورد استفاده قرار گیرند.
 
حملات به حساب توییتری بنیاد صرع، در ماه گذشته، که ماه آگاهی درباره بیماری صرع بود، اتفاق افتاد. در این حملات ترول‌ها با استفاده از هشتگ‌های این بنیاد‌ و نیز حساب توییتری آن، تصاویر متحرکی با افکت‌های آزاردهنده نور منتشر کردند. هنوز مشخص نیست که چند نفر از کاربران تحت تاثیر این حمله قرار گرفته‌اند، اما بنیاد صرع گفته است که با پلیس در این رابطه همکاری می‌کند و علیه اکانت‌هایی که احتمال می‌رود در این کار دخیل بوده‌اند، شکایت کرده است.
 
یکی از هیئت‌منصفه‌های تگزاس در سال ۲۰۱۶ اعلان کرده بود که تصویر متحرک می‌تواند به‌عنوان نوعی سلاح کشنده در نظر گرفته شود. ماجرا از این قرار بود که مردی یک تصویر چشمک‌زن GIF را برای خبرنگاری که بیماری صرع داشت فرستاده بود و باعث ایجاد تشنج در او شده بود.
 
توییتر گفته است که به‌دنبال ایجاد قابلیت مشابهی به جای APNG است که برای همه کاربران بهتر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.