تلفن همراه

گوشی

December 28, 2019
11:33 شنبه، 7ام دیماه 1398
کد خبر: 107405

فروش آیفون سال آینده افزایش می‌یابد

۲۰۲۰ سال گوشی‌های 5G است و رقابت میان این مدل گوشی‌هاست، بر این اساس پیش‌بینی شده که میزان فروش اپل ۱۰ درصد افزایش یابد.
 
 
 
 میزان فروش گوشی‌های اپل در طول فصل گذشته کاهش یافت اما انتظار می‌رود که درسال آینده فروش آیفون ۱۰ درصد افزایش یابد.
 
با توجه به اینکه اپل قصد دارد آیفون 5G را سال آینده راهی بازار کند، آمارها حاکی از آن است که میزان فروش آیفون در طول سالی که در پیش است با رشد ۱۰ درصدی همراه خواهد شد.
بر این اساس پیش‌بینی شده که میزان فروش آیفون در سال آینده میلادی به ۱۸۵ تا ۱۹۰ میلیون دستگاه برسد.
 
گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اپل قصد ندارد قیمت آیفون 5G را نسبت به گوشی‌های سال قبل افزایش دهد و اگرچه ساخت این گوشی‌ها هزینه‌ی بیشتری روی دست اپل خواهد گذاشت اما به دلیل رقابتی که در بازار موبایل دنیا حکمفرماست، اپل قصد دارد با همان قیمت گوشی‌های قبلی، آیفون‌ها جدیدش را به فروش برساند.
 
انتظار می‌رود اپل سال آینده ۵ مدل گوشی هوشمند راهی بازار کند که ۴ مدل از‌ آنها از سرویس‌های شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند.
 
آمارها حاکی از آن است که هم‌اکنون اپل ۹۰۰ میلیون کاربر آیفون در سراسر دنیا دارد که احتمال می‌رود سال آینده حدود یک سوم از این کاربران اقدام به تعویض گوشی‌های خود کرده و نسخه 5G آیفون را خریداری کنند.
 
اپل در سالی که گذشت با کاهش تقاضا در بازار چین، افزایش تعرفه‌های مالیاتی و رقابت در زمینه ساخت گوشی‌های 5G روبه‌رو شد که بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند دوران طلایی اپل به پایان رسیده است. اما اپل تلاش کرد با حل و فصل تعرفه‌های مالیاتی و نیز خرید بخش تولید مودم‌های شرکت اینتل و پایان دادن به مجادلات و دعواهای حقوقی با کوالکام برخی از این مشکلات را از سر راه بردارد. بر این اساس اپل پیش‌بینی کرده که سال آینده از آیفون ۱۲ بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه به فروش برساند که این رقم نسبت به فروش ۸۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۱، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.
 
از سوی دیگر با بالا رفتن قیمت گوشی‌های پرچمدار و به‌خصوص گوشی‌های آیفون، بسیاری از کاربران سال‌هاست که از گوشی‌های قدیمی آیفون استفاده می‌کنند و ترجیح داده‌اند که با به ‌روز رسانی گوشی‌هایشان همچنان کاربر این دستگاه‌ها باشند، اما با عرضه نسخه 5G آیفون، بسیاری از کاربران برای خرید نسخه جدید برنامه‌ریزی کرده‌اند و اپل انتظار دارد که از ۹۰۰ میلیون کاربر حداقل ۱۰۰ میلیون نفر اقدام به خرید گوشی جدید آیفون کنند.
 
البته بازار موبایل در سال ۲۰۲۰ بسیار رقابتی خواهد بود چرا که کوالکام هم اعلام کرده که تراشه 5G ارزان قیمت برای گوشی‌های میان‌رده طراحی و تولید می‌کند بر این اساس می‌توان انتظار داشت که شرکت‌های چینی اقدام به ساخت گوشی‌های میان‌رده مبتنی بر فناوری 5G کنند و مثل شبکه 4G که خیلی زود فراگیر شد، این شبکه با سرعت بیشتری توسعه خواهد یافت و کاربران بیشتری در سراسر دنیا از این سرویس‌ها بهره خواهند برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.