تلفن همراه

گجت

December 30, 2019
11:16 دوشنبه، 9ام دیماه 1398
کد خبر: 107481

پزشک آمریکایی از اپل شکایت کرد

 
 
یک پزشک آمریکایی ادعا می کند اپل از اختراع او در فناوری رصد ضربان قلب در ساعت هوشمند نسل چهارم خود استفاده کرده است. در همین راستا او از اپل شکایت کرده است.
 
 به نقل از فاکس نیوز، «جوزف ویزل» یکی از کاردیولوژیست های دانشگاه نیویورک به دلیل فناوری رصد ضربان قلب ساعت هوشمند اپل از این شرکت شکایت کرده است.
 
طبق شکایت نامه موجود ویزل روش و دستگاهی برای ردیابی فیبریلاسیون دهلیزی  به وسیله بررسی منظم یا نامنظم بودن ضربان قلب را اختراع کرده است. او همچنین ۵ حق امتیاز اختراع مربوط به ردیابی این بیماری را ثبت کرده است.
 
پزشک مذکور اپل را متهم می کند که از اختراع او استفاده کرده است. این اختراع از سال ۱۹۹۹ میلادی مورد استفاده است و اپلیکیشن رصد قلب اپل نیز بدون توجه به حقوق او به عنوان صاحب حق امتیاز ساخته شده است. 
 
همچنین در شکایت ذکر شده در اوایل سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی و قبل از عرضه نسل چهار اپل واچ، این شرکت از حق امتیاز ثبت شده توسط ویزل آگاه بوده است. همچنین ویزل با ارسال چند نامه به اپل اطلاع داده حقوق مربوط به اختراع او را نقض کرده است.
 
طبق این شکایت نامه، اپل از حق امتیاز اختراع ویزل کامل مطلع و آگاه بوده و تصمیم گرفته به آن اهمیتی ندهد.  این حق امتیاز همچنین به مشابهت هایی میان حق امتیاز ویزل و فناوری رصد ضربان قلب اپل اشاره کرده است.
 
 این در حالی است که اپل تاکنون به سوال خبرنگاران در این باره پاسخی نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.