تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری

December 30, 2019
16:26 دوشنبه، 9ام دیماه 1398
کد خبر: 107508

رگولاتوری بلژیک به شبکه‌های خصوصی 5G مجوز می‌دهد و لایسنس‌های 2G و 3G را تمدید می‌کند

فاطمه ملکی
 
ایستنا: رگولاتوری بلژیک (BIPT) یک فراخوان عمومی درخصوص طیف موبایل شامل باندهای مربوط به 5G و لایسنس‌های 2G و 3G موجود منتشر کرد.
به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بدین ترتیب از بخش‌های مختلف بازار موبایل بلژیک دعوت شدع است تا روی پیشنهادات قانونی مطرح شده برای باز کردن باندهای 3.4-3.6 گیگاهرتز و 5G نظرات خود را ارایه دهند به شبکه‌های خصوصی اجازه فعالیت روی رنج 3.8-4.2 گیگاهرتز را خواهد داد.
علاوه بر این، این رگولاتوری قصد دارد تا لایسنس‌های 2G و 3G موجود را که مهلت آنها مارچ 2021 به پایان می‌رسد، تمدید کند و مزایده جدید را به تاخیر بیاندازد.
BIPT از سال 2017 برنامه‌ریزی برای مزایده طیف به منظور توزیع دوباره باندهای 900، 1800 و 2100 مگاهرتزی که برای خدمات 2G و 3G مورد استفاده قرار گرفتند و همچنین آزادسازی باند 700 مگاهرتز برای 5G را آغاز کرده است.
برنامه اولیه توسط کابینه فدرال در جولای 2018 تصویب شد اما دولت‌های محلی مختلف بلژیک نتوانستند درباره جزییات آن به توافق برسند.
این توافق‌نامه نیز به دلیل تعویق در تشکیل دولت فدرال جدید تا زمانی برپزاری انتخابات در ماه می 2019 به تعویق افتاد. این فرمان پیشنهادی به BIPT اجازه می‌دهد تا مجوزهای موجود را تحت همان شرایط و با همان هزینه‌های قبلی تا زمات برگزاری مزایده تمدید کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.