تلفن همراه

گوشی

December 31, 2019
16:12 سه شنبه، 10ام دیماه 1398
کد خبر: 107552

توسعه زیست بوم موبایل تولید داخل کلید خورد

 
در راستای حمایت از تولید و توسعه زیست بوم گوشی موبایل هوشمند تولید داخل وزارت ارتباطات و وزارت صمت تفاهم نامه امضا کردند.
 
 طرح حمایت از تولید و توسعه زیست بوم موبایل تولید داخل ظهر امروز سه شنبه با حضور وزیر ارتباطات و معاونان وی با صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در وزارت ارتباطات در قالب تفاهم نامه کلید خورد.
 
زیست بوم تولید تلفن همراه هوشمند در داخل کشور در معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با هدف طراحی نقشه راه تبدیل کشور به قطب تولید تلفن هوشمند در منطقه اجرایی شد و با در نظر گرفتن شاخص هایی منطبق بر منطق بازار و تخصیص امکانات و فرصت ها به تولید داخل شکل اجرایی به خود پیدا کرد.
 
در این پلتفرم قرار است مشوق های تولید و سیاستگذاری حاکمیتی برای تولیدکنندگان در زنجیره توجیه پذیری اقتصادی قرار گیرد و از سوی دیگر دولت بسته حمایتی خود را با همکاری اپراتورهای تلفن همراه برای توسعه بازار و ایجاد تحریک تقاضا به کار گیرد.
 
در این تفاهم نامه موضوع عدالت، شفافیت، رقابت پذیری، حمایت از حقوق مصرف کننده، تولید و کارآفرینی پایدار، ایجاد زیست بوم ارزش آفرین، انتقال فناوری و نگاه صادراتی مدنظر قرار گرفته است.
 
بر این اساس مقرر شد دولت به عنوان مجری حمایت از پروژه تولید و توسعه گوشی تلفن همراه در کشور در حمایت از ظرفیت های موجود در این حوزه گام بردارد.
 
در این مراسم همچنین مطرح شد که افزایش ضریب نفوذ پهنای باند کشور از ۱۰ درصد در سال ۹۲ به ۹۰ درصد در سال جاری از جمله ظرفیت هایی است که قدم گذاشتن در مسیر تولید گوشی موبایل هوشمند در داخل کشور را می طلبد همچنین روند رو به رشد نرخ تبدیل کاربران نسل دو ارتباطات به نسل چهارم و ظرفیت های بازار منطقه ای مزیت های علمی و فناورانه و منابع انسانی برای کشور به همراه دارد که با توجه به مطالعه تجربه های موفق و ناموفق گذشته در انتقال فناوری و تولید صنعتی در کشور طرح زیست بوم تولید تلفن همراه کلید خورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.