اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

January 2, 2020
13:04 پنجشنبه، 12ام دیماه 1398
کد خبر: 107605

سه خبر ICT که امروز باید می‌دانستید

 
top 3 news - 1.jpg
 
 
پیامک دریافت رمزدوم پویا رایگان نیست
 
معاون وزیر ارتباطات درباره کسر هزینه پیامک دریافت رمزدوم پویا از مشترکان موبایل، به رغم وعده رایگان بودن این سرویس از سوی بانک مرکزی، گفت: تاکنون توافقی برای رایگان بودن این سرویس نداشتیم.
 
در حالیکه بانک مرکزی در اطلاعیه های مکرر اعلام کرده بود که رمز دوم پویا برای مشتریان بانکی هیچ هزینه‌ای ندارد و بابت پیامک رمز دوم پویا نباید مبلغی از مشتریان بانکی کسر شود، اما در حال حاضر اپراتورها هزینه هر عملیات و یا تراکنشی که از سوی مشتریان صورت می‌گیرد را از حساب مشترک کسر می‌کنند.
 
رئیس سازمان رگولاتوری تاکید کرد: تاکنون هر مبلغی که از مشترکان بابت پیامک دریافت رمزدوم کسر شده، قانونی بوده و تخلف اپراتور محسوب نمی شود؛ چرا که هر پیامک هزینه دارد و مشترک باید هزینه آن را پرداخت کند.
وی اضافه کرد: قراری بر این نبوده که هزینه پیامک‌هایی که مردم برای دریافت رمز دوم پویا به سرشماره بانک‌ها ارسال می‌کنند را اپراتورها برعهده بگیرند.
 
 
 
 
هوش مصنوعی گوگل در تشخیص سرطان سینه رادیولوژیست ها را شکست داد
 
طبق یک مقاله تحقیقاتی که روز گذشته در نشریه نیچر منتشر شد گوگل برای کمک به پزشکان در تشخیص ساده تر سرطان سینه مشغول توسعه هوش مصنوعی جدیدی است. این مدل که عکس های گرفته شده با پرتو اکس (موسوم به ماموگرافی) را اسکن می کند، تشخیص های منفی کاذب را تا ۹.۴ درصد کاهش می دهد که این مقدار جهشی امیدوارکننده و رو به جلو برای تستی است که هم اکنون ۲۰ درصد از موارد سرطان سینه را به غلط تشخیص نمی دهد.
 
در این پژوهش که گوگل بودجه تحقیقاتی آن را تامین کرده محققان از ماموگرافی های ناشناس متعلق به بیش از ۲۵ هزار زن بریتانیایی و ۳ هزار زن آمریکایی استفاده کردند. آنها در ابتدا هوش مصنوعی را به نحوی آموزش دادند که عکس های گرفته شده با پرتو اکس را اسکن کند و بعد با تشخیص تغییرات در اندام های ۲۸ هزار زن به دنبال علائم مربوط به سرطان سینه بگردد. محققان در مرحله بعدی حدسیات این الگوریتم را با نتایج واقعی آزمایشات داوطلبان مقایسه کردند.
 
 
 
خبرسازترین رخدادهای فناوری در سالی که گذشت
 
سال 2019 میلادی با تمام فراز و نشیب های فناورانه اش عاقبت به پایان رسید. رخدادهایی نظیر ادغام اینستاگرام، واتس‌اپ و فیس بوک، عدم وجود چالشی به نام "مومو"، رسوایی دوباره فیس بوک و افشای اطلاعات 267 میلیون کاربر جهانی، خودکشی یوتیوبر معروف "اتیکا" و مهم تر از همه آزمایش موفقیت آمیز جدایی روسیه از اینترنت جهانی و ده ها رخداد مهم دیگر سالی متفاوت در حوزه فناوری را رقم زده و نگاه منتظر کاربران را به آغاز سالی جدید همراه با رخدادهای هیجان انگیز و فناورانه پیوند زد. در این گزارش مروری داریم بر مهم ترین رخدادهای فناورانه در سالی که گذشت.
 
برای خواندن این گزارش، اینجا را کلیک کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.