تلفن همراه

گوشی

January 3, 2020
13:00 جمعه، 13ام دیماه 1398
کد خبر: 107621

منتظر آیفون ۹ اپل باشید

 
 
 اگر فکر کردی اپل هم مثل مایکروسافت که قید ویندوز ۹ را زد، قید آیفون ۹ را زده، به نظر می‌رسد در اشتباه هستید. امروز وب‌سایت Digitimes گزارش داد که اپل در حال کار روی دو مدل گوشی جدید است که جایگزین آیفون SE خواهند شد و احتمالا هر دو با برند آیفون ۹ عرضه می‌شوند.
 
در حالی که بسیاری امسال درباره جایگزین آیفون SE صحبت کرده‌اند و حتی از همین حالا نام iPhone SE 2 را به آن داده‌اند، اما در نهایت به نظر می‌رسد قرار نیست این گوشی در بدنه‌ای شبیه به آیفون SE عرضه شود. در عوض گفته شده طراحی این گوشی مثل آیفون ۸ خواهد بود و حالا در مورد نام نیز گفته شده احتمال دارد نام این محصول آیفون ۹ باشد.
 
آنطور که از منابعی در زنجیره تامین اپل در تایوان به گوش می‌رسد، اپل احتمالا در سال ۲۰۲۰، شش آیفون مختلف معرفی خواهد کرد که چهارتا از آن‌ها نمایشگر OLED دارند و دوتای دیگر، نمایشگر LCD. این خبرها از شرکت Chipbond Technology شنیده شده که دو سفارش برای دو مدل نمایشگر LCD از اپل دریافت کرده است. برای اطلاعتان باید بگوییم که Chipbond Technology وظیفه ساخت درایور نمایشگرهای LCD را برعهده دارد.
 
این خبر به تنهایی آنقدر قوی نیست که بخواهیم بگوییم اپل دو مدل آیفون جدید با LCD عرضه خواهد کرد. شاید بیش از آنکه معنی این خبر تولید دو آیفون جدید با نمایشگرهای LCD باشد، این معنی را داشته باشد که نمایشگر ساخته شده برای آیفون SE جدید توسط دو شرکت مختلف ساخته می‌شود و از همین رو، به دو نوع درایور مختلف نیاز است. اما همچنان این احتمال را هم می‌توان در نظر گرفت که شاید یک نسخه پلاس از آیفون ۹ عرضه شود.
 
به نظر اپل به این نتیجه رسیده که بازار برای گوشی‌های کوچکی در اندازه‌های آیفون SE آنقدر بزرگ نیست که بخواهد محصولی برای آن روانه بازار کند. Ming-Chi Kuo، تحلیلگر مورد اطمینان در مسائل اپل، درباره آیفون ۹ می‌گوید که این گوشی قرار است طراحی سخت‌افزاری آیفون ۸ را با مشخصات فنی آیفون ۱۱ میکس کند.
 
به طور مشخص‌تر Kuo اعلام کرده که آیفون SE 2 یا آیفون ۹، قرار است در دو مدل با حافظه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شود. رنگ‌های این گوشی نیز رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی و قرمز را شامل می‌شوند. همچنین گفته شده قیمت پایه این آیفون قرار است ۳۹۹ دلار باشد که به این ترتیب به ارزان‌ترین آیفون موجود تبدیل می‌شود.
 
اگرچه طراحی این گوشی دقیقا مثل آیفون ۸ است، اما شاهد پردازنده A13 و سه گیگابایت رم در این گوشی خواهیم بود. با این میزان رم، این گوشی یک گیگابایت رم کمتر نسبت به سه گوشی خانواده آیفون ۱۱ خواهد داشت اما از نظر پردازنده، با آن‌ها یکسان خواهد بود.
 
همچنین جای تعجب نیست که این گوشی قرار نیست دارای ۳D Touch در نمایشگر خود باشد. اپل با این ویژگی سخت‌افزاری خداحافظی کرده و ۳D Touch را در این گوشی نخواهیم دید. به جای آن ویژگی Haptic Touch جایگزین خواهد شد و از این نظر شبیه به گوشی‌های آیفون ۱۱ خواهد بود. شما درباره این گوشی چه فکر می‌کنید؟ آیا به نظر شما اپل واقعا این محصول را آیفون ۹ خواهد نامید؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.