سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 4, 2020
16:31 شنبه، 14ام دیماه 1398
کد خبر: 107659

گوگل از دو محصول سخت افزاری جدید Coral AI رونمایی کرد

 
 
 در حالی که کمتر از 72 ساعت تا شروع نمایشگاه CES 2020 در لاس وگاس باقی مانده، گوگل برای معرفی محصولات سخت افزاری جدید خود تا آن زمان صبر نکرده و روز گذشته این کمپانی دو محصول سخت افزاری هوش مصنوعی جدید را با عناوین Coral Accelerator Module و Coral Dev Board Mini معرفی کرد که برای عرضه در اوایل سال میلادی جاری برنامه ریزی شده‌اند.
 
گوگل پلتفرم Coral را برای اولین بار در ماه مارس سال 2019 معرفی کرد در حالی که آزمایش آن را از اکتبر آغاز کرده بود. این پلتفرم به یک چیپست ماشین یادگیری واحد پردازش تانسور مجهز شده است. هدف این پلتفرم، کمک به توسعه دهندگان در ساخت هوش مصنوعی است که بتواند به صورت محلی وابسته به شبکه اینترنت به سیستم‌های مبتنی بر فضای ابری متصل شوند می باشد. با این کار تجهیزاتی که نیاز به اتصال به اینترنت برای انجام کار ندارند میتوانند با راندمان بهتر با حفظ بیشتر حریم شخصی به فعالیت خود ادامه دهند. به گفته گوگل، این کمپانی قصد دارد دو ماژول Coral جدید خود را در سال 2020 روانه بازار کند. همچنین گوگل ماژول Coral System on Module خود را با پیکربندی‌های 2 و 4 گیگابایت رم LPDDR4 که در گذشته فقط از یک گزینه 1 گیگابایتی برخوردار بود بروزرسانی کرده است.
 
گوگل ماژول Coral Accelerator Module را با همکاری کمپانی ژاپنی Murata ساخته که این محصول یک مولتی چیپ برای در احاطه قرار دادن Edge TPU ASIC است. گفته شده این ماژول به آسانی با طراحی‌های کاستوم PCB به واسطه رابط‌های USB و PCIe یکپارچه میشود. در سمت دیگر، Coral Dev Board Mini قرار دارد که دقیقا همان چیزیست که به نظر میرسد. گوگل در مورد این محصول گفته که قصد داشته ماژول Coral Dev Board در ابعاد کوچک تر با مصرف کمتر و هزینه ساخت پائین تر جایگزین کند. این ماژول به Coral Accelerator Module و پردازنده مدیاتک 8167s مجهز است. در حالی که گوگل هنوز اطلاعاتی راجع به قیمت دو محصول سخت افزاری جدید خود اعلام نکرده، گفته شده هر دو محصول در نیمه ابتدایی 2020 وارد بازار خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.