اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 7, 2020
14:32 سه شنبه، 17ام دیماه 1398
کد خبر: 107753

دعوت برای شکایت ملی علیه اینستاگرام

 
مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور احقاق حقوق کاربران ایرانی در اینستاگرام، از صاحبان حساب‌ها و صفحات حذف شده در اینستاگرام تقاضا کرده است در پویش شکایت علیه این شبکه اجتماعی شرکت کنند.
 
 به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، شبکه اجتماعی اینستاگرام نسبت به حذف مطالب کاربران ایرانی در این زمینه اقدام کرده و برخی از حساب‌های کاربران کشور را مسدود کرده یا پست‌های آنها را با مضمون شهادت این سردار ملی حذف کرده است. 
 
بنابراین گزارش، این اقدام برای چندمین بار بر جریان یک‌سویه اطلاع‌رسانی و شیوه جدید اعمال حکمرانی ایالات متحده آمریکا از طریق شبکه‌های اجتماعی وابسته به این دولت آمریکا صحه گذاشت و نشان داد مدعیان جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات، در عمل برای آزادی و حقوق کاربران فضای مجازی ارزشی قائل نیستند. 
 
بر همین اساس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن محکوم کردن استبداد و دیکتاتوری رسانه‌ای حاکم بر شبکه‌های اجتماعی و به منظور فراهم شدن امکان مطالبه حقوق تضییع شده کاربران ایران اسلامی، از صاحبان حساب‌ها و صفحات حذف شده در اینستاگرام تقاضا می‌کند با مراجعه به نشانی https://www.farhang.gov.ir/fa/instagrammediaterror در این پویش شرکت کرده و زمینه‌ساز طرح شکایت در مجامع حقوقی بین‌المللی باشند.
 
این فراخوان با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی به منظور احقاق حقوق کاربران ایرانی و انجام پیگیری‌های حقوقی اعلام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.