اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 7, 2020
14:46 سه شنبه، 17ام دیماه 1398
کد خبر: 107757

ضرورت مشارکت بیشتر برای بهبود شاخص‌های توسعه فرهنگ سازمانی

 
 
 معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شوراهای فرهنگی و ائمه جماعات وزارت ارتباطات خواست تا در توسعه فرهنگ سازمانی، مشارکت بیشتری برای بهبود شاخص‌ها داشته باشند.
 
 فرهاد معارفی با حضور در گردهمایی آموزشی ائمه جماعات وزارت ارتباطات و سازمان های تابعه، گفت: در سیاست‌های کلی نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده است، در حوزه فرهنگی اصولی وجود دارد که این اصول باید به‌طور مداوم از سوی سازمان امور استخدامی و دستگاه‌های اجرایی در چارچوب اصلاح نظام اداری مورد توجه و بازنگری قرار گیرد.
 
وی با تأکید بر اینکه در دوره دوم اصلاح نظام اداری قرار داریم، گفت: وقتی صحبت از فرهنگ می‌کنیم این فرهنگ در سه سطح فرهنگ عمومی و دینی، فرهنگ سازمانی و فرهنگ اختصاصی مدنظر است.
 
معارفی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ دینی و عمومی ائمه جماعت به‌نوبه خود درگیر هستند و در راستای توسعه این فرهنگ تلاش می‌کنند، گفت: ضروری است که شورای فرهنگی و ائمه جماعت در توسعه فرهنگ سازمانی مشارکت بیشتری داشته باشند و به بهبود شاخص‌ها کمک کنند.
 
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات افزود: بر اساس اصلاح نظام اداری باید حداقل در سال ۹۸ ده درصد نسبت به سال ۹۷ و در سال ۹۹ ده درصد نسبت به سال ۹۸ در شاخص‌ها افزایش امتیاز داشته باشیم.
 
معارفی با اشاره به شاخص‌های فرهنگ سازمانی گفت: این شاخص‌ها عبارتند از اخلاق اداری، روحیه خدمتگزاری، انضباط اجتماعی، گشاده‌رویی، صرفه‌جویی، کرامت انسانی، روحیه امانت‌داری، وجدان کاری، روحیه خودکنترلی، روحیه تعلق سازمانی، حفظ بیت‌المال، منشور اداری، اخلاق اسلامی، توجه به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی و ساده زیستی.
 
وی افزود: این ۱۵ شاخص عمومی مشخص‌شده است و بر اساس آن کارکنان تمام دستگاه‌های اجرایی کشور توسط سازمان اداری استخدامی از طریق یک نظرسنجی مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند که نتایج آن ۳۱ شهریورماه امسال به دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات ابلاغ‌شده است.
 
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه ضروری است ائمه جماعات این نتایج را مطالبه و مطالعه کنند، گفت: نتایج این ارزیابی نشان می‌دهد که برخی دستگاه‌ها در تعدادی از شاخص‌ها ضعف دارند؛ بنابراین ضروری است که ائمه جماعات به بهبود این شاخص کمک کنند.
 
وی افزود: البته ضروری است که شوراهای فرهنگی و ائمه جماعت همچنان در حوزه حجاب و عفاف، اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کما فی السابق تلاش مضاعف داشته باشند.
 
معارفی در خاتمه ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی علاوه بر کمک به ایجاد وحدت حداکثری در جامعه و نزدیکی بیش‌ازپیش آحاد مردم، فضایی را ایجاد کرده که می‌توان به‌واسطه آن فرهنگ ایثار و شهادت را تبلیغ و ترویج کرد. ازاین‌رو ضروری است از این فرصت برای بالا بردن فرهنگ عمومی و دینی در جامعه نهایت استفاده را برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.