سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 8, 2020
11:37 چهارشنبه، 18ام دیماه 1398
کد خبر: 107782

با CES2020/ کامپیوتری که می‌تواند گوشی شما را شارژ کند

چند سالی است که تمرکز تولیدکنندگان به تولید انواع لپ‌تاپ‌ها در مدل‌های مختلف معطوف شده و کمتر پیش می‌آید تا شرکتی از یک کامپیوتر شخصی یا همان پی‌سی جدیدی رونمایی کند. اما شرکت اچ‌پی برای نمایشگاه CES ۲۰۲۰، محصولی را در قالب یک پی‌سی All-in-one در نظر گرفته که قرار است تحت عنوان Envy ۳۲ AiO معرفی شود. این محصول از نمایشگری ۵/ ۳۱ اینچی با رزولوشن ۴K و حداکثر میزان روشنایی ۶۰۰ نیت برخوردار است و از تراشه گرافیکی انویدیا GeForce RTX ۲۰۸۰ در دل آن استفاده شده است. در واقع، Envy ۳۲ AiO اولین کامپیوتر شخصی از نوع All-in-one محسوب می‌شود که از هسته‌های RTX برای ارتقای قابلیت‌های خود در اجرای انواع برنامه‌ها بهره می‌برد.
اچ‌پی در این محصول از پردازنده‌های ۶۵ واتی نسل نهمی ‌Core i۷ اینتل استفاده کرده و کاربر می‌تواند میزان حافظه رم آن را تا ۳۲ گیگابایت ارتقا دهد. حافظه داخلی آن نیز در چند مدل عرضه می‌شود که تا یک ترابایت SSD قابل ارتقاست. طبق آنچه این شرکت اعلام کرده، Envy ۳۲ AiO، وایدترین نمایشگر ۴K را در میان کامپیوترهای دسته‌بندی خود در دل خود جای داده که این امر به لطف برخورداری از نسبت ابعاد ۸/ ۹ درصدی گلس لبه به لبه محقق شده است. همچنین این دستگاه، اولین پی‌سی در دنیا شناخته می‌شود که میزان روشنایی نمایشگر آن برابر با HDR۶۰۰ تعیین شده است. جدا از قدرت و توان پردازشی دستگاه،Envy ۳۲ AiO  از ویژگی‌های دیگر صوتی و وایرلس نیز بهره می‌برد که می‌تواند برای کاربران جالب توجه باشد. اچ‌پی ادعا کرده که این محصول به لطف برخورداری از سیستم صوتی شرکت بنک‌اند الفسون، قادر به ارائه صدایی باکیفیت و بلند است. این امکان برای کاربران فراهم شده تا موسیقی را از طریق بلندگوهای این پی‌سی‌استریم کنند، البته نه در حالت معمولی، بلکه در زمانی که دستگاه خاموش است. از طرف دیگر Envy ۳۲ AiO  از فناوری شارژ وایرلس بهره می‌برد و می‌توان از آن حتی برای شارژ دیگر دستگاه‌ها حتی در زمانی که خاموش است، استفاده کرد. طبق گفته اچ‌پی، فروش Envy ۳۲ AiO از امروز و با قیمت ۱۵۹۹ دلار آغاز شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.