سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 9, 2020
12:24 پنجشنبه، 19ام دیماه 1398
کد خبر: 107801

با CES2020/ اولین کامپیوتر گیمینگ ریزر

 شرکت ریزر که سهم عمده‌ای از شهرتش را از طریق فروش انواع کیبورد، ماوس، هدست و لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری بلید به‌دست آورده، در خلال نمایشگاهCES۲۰۲۰ از اولین کامپیوتر دسک‌تاپ خود با عنوان Tomahawk پرده برداشت. این محصول با طراحی عجیب خود می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند؛ چراکه در نگاه اول، بیشتر یک جعبه کارت گرافیک به نظر می‌آید تا یک کامپیوتر رومیزی. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا ریزر این محصول را تا به این اندازه، کوچک طراحی کرده است. پاسخ ساده است؛ در این پک، هیچ مادربورد یا پردازنده‌ای در دل آن تعبیه نشده و تنها از یک کامپیوتر ماژولار NUC Element شرکت اینتل بهره می‌برد. این محصول به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تا یک پردازنده ۴۵ واتی Core i۹-۹۹۸۰HK را پشتیبانی کند و به انواع درگاه‌های مموری و حافظه، وای‌فای ۶، پورت‌های مختلف و هر آنچه یک مادربورد برای جا دادن قطعات یک سیستم قدرتمند از آن بهره می‌برد، مجهز شده است.
در واقع، ریزر انتخاب را به عهده کاربران گذاشته تا با توجه به نیاز خود، قطعات سخت‌افزاری مورد نیاز را خریداری و روی Tomahawk سوار کنند. این محصول می‌تواند برای کاربرانی که همواره به دنبال ارتقای قابلیت‌ها و توان پردازشی دستگاه خود هستند و از فقدان این ویژگی در بسیاری از کامپیوترها گله می‌کنند، گزینه مناسبی برای خرید باشد. متاسفانه هنوز قیمتی از سوی ریزر برای Tomahawk اعلام نشده است. اما برخی منابع خبری مدعی شده‌اند کامپیوتر گیمینگ ریزر مجهز به پردازنده Core i۷، رم ۱۶ گیگابایتی، حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و یکی از تراشه‌های گرافیکی سری RTX-۲۰ با قیمت تقریبی ۲ هزار دلار به فروش خواهد رفت. مدل پیشرفته این سیستم نیز با پردازنده Core i۹، رم ۶۴ گیگابایتی و کارت گرافیک RTX ۲۰۸۰ برای علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.