اپراتورها

تلفن همراه

January 9, 2020
15:47 پنجشنبه، 19ام دیماه 1398
کد خبر: 107808

سه خبر ICT که امروز باید می‌دانستید

 

top 3 news - 1.jpg

 

دریافت حق حساب شهرداری از تاکسی های اینترنتی آغاز شد!
 
مدیرعامل تپ‌سی اعلام می‌کند که از امروز (۱۷ دی) آنها براساس دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ملزم به پرداخت ۱.۵درصد عوارض سفر شده‌اند. منشی‌پور تاکید می‌کند که این اتفاق در حالی رخ داده که پیش از این و به صورت غیرمستقیم وزارت کشور و شهرداری تهران از آنها خواسته بودند که برای دریافت این میزان عوارض دست نگه دارند.
میلاد منشی‌پور در توضیح این موضوع گفت: «براساس قرارداد با شهرداری که در مهرماه و طبق دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی امضاء کردیم باید میزان مشخص عوارض شهر را به شهرداری پرداخت می‌کردیم اما این اتفاق تا کنون رخ نداد.» او دلیل تاخیر در اجرایی نشدن الزام پرداخت ۱.۵درصد عوارض سفر تاکسی‌های اینترنتی را درخواست غیرمستقیم وزارت کشور و شهرداری تهران اعلام می‌کند.
 
 
 
رمز دوم پیامکی اجرایی شد
 
 
رمز دوم پویای پیامکی در برخی از درگاه‌های پرداخت اینترنتی اجرایی شد.
بانک مرکزی در روزهای اخیر اعلام کرده بود که رمز دوم پویا از طریق پیامک از روز گذشته (سه‌شنبه) اجرایی می‌شود و بر همین اساس بررسی ایسنا نشان می‌دهد که این طرح در حال حاضر برای برخی از درگاه‌های پرداخت عملیاتی شده است.
 
پیش‌تر بانک مرکزی اعلام کرده بود که مشتریان بانکی‌ در زمان انجام پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی، می‌توانند درخواست خود را برای دریافت پیامکی رمز پویا به بانک صادرکننده کارت خود ارسال کنند.
 
 
 
 
۶۵درصد آگهی‌های ملکی در «دیوار» منتشر می‌شوند
 
۶۵درصد آگهی‌های ملکی در پلتفرم ثبت نیازمندی‌های آنلاین «دیوار» منتشر می‌شود و پس از آن دیگر فعال این بازار یعنی پلتفرم  «شیپور» بیش از ۲۵درصد سهم بازار نیازمندی‌ها را در اختیار  دارد.
در نشست خبری ملک‌رادار اعلام شد در میان سایت‌های انتشاردهنده آگهی ملکی، پس از سایت‌های دیوار و شیپور، سایت «آی‌هوم» قرار دارد و در مقام چهارم، نوبت به روزنامه همشهری می‌رسد که کمتر از دو درصد آگهی‌های مسکن در این روزنامه منتشر می‌شوند.

ملک‌رادار که یک موتور جست‌وجوی آگهی‌های ملکی است، در استان‌های تهران، البرز و خراسان کلیه آگهی‌های ملکی را از سایت‌های مختلف جمع‌آوری کرده و در اختیار شهروندان و مشاوران املاک قرار می‌دهد.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.