تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 11, 2020
14:42 شنبه، 21ام دیماه 1398
کد خبر: 107848

فیلیپس دو شرکت فیت بیت و گارمین را به دادگاه می‌کشاند

 
 
 کمپانی هلندی فیلیپس از دو کمپانی فیت بیت و گارمین به دلیل نقض پتنت به نها‌دهای قانون‌گذاری فدرال شکایت کرده است. این کمپانی مدعی شده که دو شرکت تولید ‌کننده محصولات پایش سلامتی، به دارایی‌های معنوی آن احترام نگذاشته‌اند.
 
کمیسیون بین‌المللی بازرگانی آمریکا (USITC) در بیانیه‌ای گفته که از دو شرکت معروف و بزرگ در زمینه گجت‌های پوشیدنی، توسط کمپانی هلندی شکایت شده است. این کمیسیون می‌گوید دو شرکت فعال در حوزه پوشیدنی در چین نیز تحت پیگرد قانونی قرار دارند. در این بیانیه آمده:
 
USITC هنوز در این رابطه تصمیمی اتخاذ نکرده است ولی در اسرع وقت تصمیم نهایی خود را در این رابطه اعلام خواهیم کرد.
 
اما شکایت اصلی فیلیپس از این دو کمپانی مربوط به کارکردهای مختلف ساعت هوشمند مانند، پایش حرکتی، گزارش اخطارها و دیگر کاربردها می‌شود. در همین رابطه سخنگوی فیت بیت می‌گوید:
 
ما عقیده داریم که این اتهامات بدون اساس بوده و نتیجه شکست فیلیپس در بازار گجت‌های پوشیدنی است.
 
گارمین اما در این زمینه سکوت اختیار کرده و هنوز بیانیه‌ای صادر نکرده است. از طرفی هم کمپانی هلندی می‌گوید برای ۳ سال با این دو کمپانی در حال مذاکره بوده تا مجوز استفاده از آن‌ها را به فیت بیت و گارمین بدهد و به نوعی تکنولوژی‌های خود را لیسانس کند، ولی در نهایت مذاکرات بی‌نتیجه مانده و کار به دادگاه کشیده شده است. فیلیپس می‌گوید:
 
ما انتظار داریم که شرکت‌های ثالث به دارایی‌های معنوی فیلیپس احترام بگذارند، زیرا ما خود به دارایی‌های معنوی شرکت‌های ثالث احترام می‌گذاریم.
 
از آن‌جایی که هر ۳ کمپانی در بازار گجت‌های پوشیدنی با هم رقابت می‌کنند، نتیجه این دادگاه بسیار حیاتی خواهد بود، زیرا محصولات کمپانی‌های گارمین و فیت بیت، به مراتب محبوب‌تر و موفق‌تر از محصولات کمپانی هلندی هستند. از همین رو کمپانی فیلیپس از دادگاه تقاضا دارد که هزینه‌های وارداتی را روی محصولات این دو کمپانی اعمال کرده یا این که کلا از واردات آن‌ها جلوگیری کند. باید دید که نتیجه این دادگاه به نفع کدام شرکت خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.