تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 11, 2020
17:07 شنبه، 21ام دیماه 1398
کد خبر: 107857

گلکسی استور سامسونگ پشتیبانی از کارت‌های بانکی را در ایران متوقف می‌کند

کاربران ایرانی گوشی‌های سامسونگ روز گذشته یک اخطار در خصوص توقف سرویس فروشی در «گلکسی استور» دریافت کرده‌اند. این شرکت به کاربران ایرانی اعلام کرده است که از تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) پشتیبانی از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب به پایان خواهد رسید.
 
این اخطار البته حکایت از آن دارد که کاربران همچنان خواهند توانست برنامه‌های رایگان را از گلکسی استور دانلود و نصب نمایند. در این اطلاعیه دلیل مشخصی برای این توقف سرویس فروش ذکر نشده اما به‌نظر می‌رسد که تحریم‌ها می‌تواند یکی از دلایل اصلی این موضوع باشد.

فروشگاه نرم افزاری سامسونگ اولین بار در سال ۲۰۰۹ نام (Samsung Apps)‌ عرضه شد و بعد از ده سال با یک طراحی دوباره، با نام گلکسی استور ارائه شد. این سرویس جزو معدود سرویس‌های جهانی در زمینه فروش اپلیکیشن در ایران بود که با وجود مشکلاتی از قبیل تحریم‌ها، کاربران داخلی می‌توانستند با کارت‌های بانکی داخلی از آن خریداری نمایند.
 
روز گذشته اما اطلاعیه‌ای از سوی گلکسی استور به کاربران ایرانی داده شده که خدمات فروش آنها بزودی برای کاربران ایرانی متوقف می‌شود؛ البته بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد که همین حالا نیز پرداخت از طریق کارت‌های بانکی با خطا مواجه می‌شود.
 
 
کاربران از امروز اگر بخواهند یک آیتم یا محصول را از گلکسی استور بخرند با ارور No Payment Method Available روبرو خواهند شد که در حال حاضر مشخص نیست یک مشکل مقطعی است یا فرایند توقف فعالیت این سرویس، آغاز شده است. در تصویر متحرک فوق می‌توانید این موضوع را مشاهده نمایید.
 
گفتنیست بخش‌هایی نظیر خرید موارد گرافیکی از جمله بخش‌های مورد توجه کاربران ایرانی فروشگاه گلکسی استور بود که به زودی، دسترسی به آن‌ها به شکل رسمی متوقف می‌شود.
 
این نمودار نشان می‌دهد که ۴۰ میلیون کاربر کافه بازار، بیشتر از چه برندهایی استفاده می‌کنند. سهم سامسونگ در این گزارش بیشتر از ۶۰ درصد است.
 
این محدودیت در حالی رخ می‌دهد که بر اساس گزارش‌های منتشر شده از مجموعه‌هایی چون کافه بازار، سامسونگ اکنون سهمی بیشتر از ۶۰ درصد از بازار موبایل ایران را در اختیار دارد و حالا ارائه خدمات به این جامعه بزرگ محدود خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.