تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 13, 2020
16:16 دوشنبه، 23ام دیماه 1398
کد خبر: 107924

ققنوس پلتفرم توکنایز کردن املاک راه‌اندازی می‌کند

 
ققنوس پلتفرم توکنیزه کردن املاک و مستغلات را با هدف ایجاد بستری یکپارچه برای توکنیزه کردن املاک و مستغلات و نقد کردن دارایی‌های منجمد بر بستر ققنوس، ایجاد می‌کند.
 
 ققنوس در نظر دارد به‌جای عرضه پراکنده توکن‌های املاک و مستغلات در وب سایت‌های مختلف، بستری فراهم کند تا متقاضیان ارائه این سرویس بتوانند از طریق این پلتفرم یا سکو، توکن ملک و مستغلات خود را منتشر کنند. به این ترتیب این سکو به عنوان یک درگاه واحد برای توکن‌های تخصصی املاک و مستغلات عمل می‌کند. توکنیزه کردن املاک و مستغلات یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد ققنوس و جزو ۵ برنامه اولیه این بنیاد است.
معاون فنی بنیاد ققنوس با تایید این خبر در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: «این بنیاد در نظر دارد برای وام‌های P2P (شخص به شخص)، بیمه P2P و حسابداری شرکتی مبتنی بر ققنوس نیز از رویکرد پلتفرم محور استفاده کند، تا ضمن کاهش هزینه‌های عملیاتی، راحتی سرمایه گذاران و کاربران را نیز فراهم کند.»
محمدجواد صمدی راد در توضیح این پلتفرم گفت: «برای اینکه بتوانیم ملک را توکنایز کنیم باید اطلاعات دقیقی از ملک، ارزش گذاری و مدل کسب‌وکار توکن آن را افشا و همچنین در جریان چرخه حیات توکن، اطلاعات مرتبط با ملک را به صورت ادواری منتشر کنیم. این پلتفرم در شفاف سازی اطلاعات مرتبط با توکن‌های تخصصی املاک و تسریع در انتشار توکن‌های جدید مبتنی بر املاک موثر خواهد بود.»
ققنوس برای ایجاد این پلتفرم از تیم‌های فعال در این زمینه دعوت به همکاری کرده است. طبق اعلام ققنوس مشخصات و جزئیات سکوی مورد نیاز، در جلسه مشترکی برای کلیه تیم‌های علاقه مند دوم بهمن سال جاری ارائه خواهد شد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با آدرس tech@kuknos.org تماس باشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.