تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 15, 2020
16:40 چهارشنبه، 25ام دیماه 1398
کد خبر: 108004

هشدار سازمان ملل به متخصصان: قید شرکت در رویداد رمزارز کره شمالی را بزنید

 
 
کره شمالی اوایل اسفند ماه کنفرانسی بین المللی را با موضوع رمزارز برگزار می کند اما کارشناسان سازمان ملل از همین حالا به متخصصان هشدار داده اند فکر شرکت در این کنفرانس را از سر به در کنند چرا که احتمالا به معنی نقض تحریم ها بوده و عواقبی را برای آنها به دنبال خواهد داشت.
 
ماه گذشته «ویرجیل گریفیث»، از اعضای پروژه اتریوم پس از بازگشت از کنفرانس رمزارز کره شمالی بازداشت شد و ظاهرا این سرنوشت در انتظار دیگر متخصصانی است که برای مشارکت در رویدادهایی از این دست وارد کره شمالی می شوند.
 
رمزارز به یکی از مباحث مورد علاقه پیونگ یانگ تبدیل شده چرا که امکان دور زدن تحریم و داد و ستد مالی را به آنها می دهد. از طرف دیگر منابع مختلف مدعی شده اند این کشور با پیاده سازی حملات سایبری پیچیده و گسترده توانسته بالغ بر ۲ میلیارد دلار از صرافی های آنلاین و موسسات مالی رمزارز به سرقت ببرد.
 
 
 
این کشور مدتی قبل نخستین کنفرانس بلاکچین و رمزارز خود را با شرکت حدود ۸۰ سازمان بین المللی برگزار کرد و دوره دوم آن هم از سوم اسفند و به مدت یک هفته برگزار می شود.
 
در بخشی از گزارش سالیانه سازمان ملل که توسط رویترز رویت شده، نسبت به شرکت در این کنفرانس هشدار داده شده چون به باور کارشناسان این سازمان هدف از برگزاری آن به روشنی استفاده از رمزارز برای دور زدن تحریم ها و پولشویی است.
 
این درحالی است که سازمان ملل متحد کشورها را از ارائه خدمات تراکنش مالی، آموزش فنی، راهنمایی یا کمک به کره شمالی در مواردی که ظن بهره گیری از آن در راستای برنامه های موشکی و بالستیک وجود دارد، بر حذر داشته است.
 
یکی از سخنگویان دولت بریتانیا و ار اعضای شورای امنیت سازمان ملل هم به رویترز گفته پشتیبانی از برنامه های رمزارز و بلاکچین پیونگ یانگ احتمالا مصداق نقض قطعنامه های شورای امنیت است چون در دور زدن تحریم ها و کسب درآمد برای پیشبرد برنامه های تسلیحاتی به کره شمالی کمک می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.