تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 19, 2020
14:51 یکشنبه، 29ام دیماه 1398
کد خبر: 108100

وکلای مدیر ارشد هواوی: جرایم ادعایی آمریکا در کانادا جرم نیستند

 
 
وکلای مدیر هواوی که در کانادا به درخواست آمریکا مورد پیگرد قضایی قرار گرفته، می‌گویند آنچه که به عنوان جرم توسط ایالات متحد\ه به وی نسبت داده شده، جرم تلقی نمی‌شود.
 
 به نقل از آسین ایج، این وکلا می‌گویند منگ وانژو که دختر مؤسس شرکت هواوی نیز هست نباید به هیچ وجه به آمریکا تحویل داده شود، زیرا اقدامات وی بر اساس قوانین کانادا جرم محسوب نمی‌شود.
 
قرار است جلسه دادگاه برای رسیدگی به این موضوع روز دوشنبه در کانادا برگزار شود. مدیر ارشد امور مالی هواوی به دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر علیه ایران متهم شده و کاخ سفید خواستار استرداد وی به این کشور است.
 
هواوی برترین شرکت فناوری چین در جهان است و پکن معتقد است اقدامات آمریکا بر علیه منگ وانژو با اغراض سیاسی در حال انجام است و هدف از آن مقابله با رشد اقتصادی روزافزودن چین است.
 
وکلای مدیر ارشد امور مالی هواوی می‌گویند آمریکا قصد دارد دامنه تحریم‌های داخلی خود را به دیگر کشورها تسری دهد و به منظور اقناع مقامات کانادایی اقدامات منگ وانژو را کلاهبرداری جلوه دهد. این در حالی است که وی هیچ اقدام کلاهبردارانه ای انجام نداده است.
 
منگ وانژو در اواخر سال ۲۰۱۸ در فرودگاه ونکوور کانادا به درخواست دولت امریکا دستگیر شد و از آن زمان مورد پیگرد قضائی قرار دارد. وکلای وی می‌گویند بر اساس قوانین کانادا تجارت با ایران غیرقانونی نیست و لذا وی را نمی‌توان بدین علت به کلاهبرداری و تخلف متهم کرد. آنها تاکید می‌کنند که کانادا نه تنها کسب و کار بانک‌ها را با سازمان‌ها و مؤسسات فعال در ایران قانونی می‌داند، بلکه آنها را به این کار تشویق هم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.