اپراتورها

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

January 20, 2020
11:26 دوشنبه، 30ام دیماه 1398
کد خبر: 108122

شرکت‌های برتر حوزه فناوری و اطلاعات معرفی شدند

شرکت‌های برتر حوزه فناوری اطلاعات براساس رتبه‌بندی IMI-100 سازمان مدیریت صنعتی معرفی شدند. این شرکت‌ها در کنار ۵۰۰ شرکت دیگر فعال صنعتی ایران در همایش «شرکت‌های برتر ایران» معرفی شدند که براین اساس شرکت ارتباطات سیار ایران «همراه اول» در گروه ارتباطات و مخابرات، شرکت‌های «آسان‌پرداخت پرشین»، «شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک» و «همکاران سیستم» در گروه «رایانه و فعالیت‌های وابسته»، به عنوان شرکت‌های برتر این حوزه برگزیده شدند.
 
به گزارش پیوست، همایش شرکت‌های برتر ایران امروز (۲۹ دی‌ماه) توسط سازمان مدیریت صنعتی و با هدف معرفی بنگاه‌های اقتصادی برتر کشور برگزار شد. سازمان مدیریت صنعتی، هرساله شرکت‌های ایرانی را براساس شاخص‌هایی مانند «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین اشتغال‌زایی»، «بیشترین دارایی» و «بالاترین بهره‌وری کل عوامل» ارزیابی و معرفی می‌کند.
در همایش شرکت‌های برتر امسال نیز شرکت آسان‌پرداخت پرشین (آپ) به عنوان رتبه اول از نظر شاخص فروش، شرکت پرداخت کارت شاپرک از نظر شاخص «بالاترین بهره‌وری کل عوامل» و شرکت همکاران سیستم از نظر شاخص «بازده فروش» درگروه «رایانه و فعالیت‌های وابسته» به عنوان شرکت برتر برگزیده شدند. از شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) نیز از منظر شاخص «بالاترین بهره‌وری کل عوامل» و شاخص «بازده فروش» در گروه «ارتباطات و مخابرات» تقدیر شد.
 
 
 
گزارش ویژه رتبه‌بندی شرکت‌ها
سازمان مدیریت صنعتی در حاشیه مراسم «شرکت‌های برتر ایران» همچنین گزارش ویژه‌ای از نتایج بیست و دومین سال رتبه‌بندی شرکت‌ها ارائه داده که در این گزارش وضعیت ۵۰۰ شرکت برتر در قالب جداولی مورد بررسی قرار گرفته است.‌
بر اساس این گزارش از نظر شاخص «میزان فروش» در بین ۵۰۰ شرکت برتر، شرکت مخابرات ایران رتبه پانزدهم و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) رتبه هفدهم را کسب کردند.
در این جدول همچنین شرکت‌های دیگر فناوری اطلاعات و ارتباطات هم قرار دارند. شرکت‌هایی چون آسان‌پرداخت پرشین با رتبه ۵۰، شرکت گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا با رتبه ۷۳ و شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک با رتبه ۸۱ در این جدول قرار دارند. از دیگر شرکت‌ها می‌توان به شرکت به‌پرداخت ملت اشاره کرد که در  رتبه ۹۸ قرار دارد. شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در رتبه ۱۱۰، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان در رده ۱۱۵، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در رده ۱۳۴و شرکت خدمات اول مخابرات در رتبه ۱۴۴حضور دارند. شرکت توسعه فن‌افزار توسن همچنین رتبه ۲۰۲، شرکت ارتباطات مبین‌نت رتبه ۲۳۵، شرکت افزار پرداز رمیس رتبه ۲۴۴، شرکت آریا همراه سامانه رتبه ۲۷۶ ، شرکت مرکز گسترش فناوری اطلاعات رده ۲۸۷ و شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا رتبه ۲۹۰ را کسب کردند.
 
از دیگر شرکت‌های حاضر در جدول ۵۰۰ شرکت برتر، می‌توان به شرکت مهندسی فن‌آفرین حصین قشم با رتبه ۳۱۹، شرکت افرانت با رتبه ۳۲۰، شرکت داتیس آرین قشم با رتبه ۳۳۵ و شرکت مبین‌وان کیش در رده ۳۴۲ اشاره کرد. پرداخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند در رتبه ۳۷۷، شرکت پردازش الکترونیک راشد سامانه در رتبه ۳۹۴، شرکت زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان در رتبه ۴۴۶ قرار دارند.  دراین جدول همچنین شرکت شبکه گسترفن آوا در رتبه ۴۸۷ حضور دارند.
 
سازمان مدیریت صنعتی در بخشی دیگر از این گزارش ۵۰۰ شرکت را به ۵ قسمت ۱۰۰ شرکت برتر تقسیم کرده و این شرکت‌ها را از نظر «رشد سریع»، «بالاترین فروش»، «ارتقا رتبه»،«بالاترین ارزش افزوده»، «سودآوری»، «بازده فروش»، ««بیشترین صادرات»و «بیشترین بازده دارایی» ارزیابی کرده است. براین اساس در بخش ۱۰۰ شرکت اول، شرکت مخابرات ایران از نظر شاخص «بالاترین ارزش افزوده» جزو ۱۰ شرکت برتر قرار گرفته است.
شرکت خدمات اول مخابرات نیز در ۱۰۰ شرکت دوم  از نظر شاخص «بالاترین ارزش افزوده» در ۵ شرکت برتر حضور دارد. در ۱۰۰ شرکت سوم، شرکت افزار پرداز رمیس جزوه ۵ شرکت برتر از نظر «رشد سریع» معرفی شد. در ۱۰۰ شرکت چهارم نیز شرکت «مبین‌وان کیش» در میان ۵ شرکت برتر از نظر «رشد سریع» قرار دارد.
 
سازمان مدیریتی صنعتی علاوه بر بررسی شرکت‌ها به صورت کلی، ۵۰۰ شرکت را به ۳۱ گروه صنعتی نیز تقسیم‌بندی و ارزیابی کرده است.  در این زمینه نیز شرکت‌های فناوری اطلاعات در ۲ گروه «ارتباطات و مخابرات» و گروه «رایانه و فعالیت‌های وابسته» قرار دارند. براساس این گزارش از نظر شاخص «میزان فروش» از گروه ارتباطات و مخابرات، شرکت مخابرات ایران و از گروه رایانه و فعالیت‌‌های وابسته، شرکت آسان‌پرداخت پرشین به عنوان شرکت‌های برتر برگزیده شدند.
 
از نظر شاخص «بهره‌وری کل عوامل (TFP)» درگروه رایانه‌ وفعالیت‌های وابسته، شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک و در گروه ارتباطات و مخابرات، شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان شرکت‌های برتر معرفی شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.