July 29, 2007
13:16 یکشنبه، 7ام مردادماه 1386
کد خبر: 10816

آغاز ارائه اینترنت پرسرعت با رشد 2 برابری پهنای باند کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آغاز طرح ارائه اینترنت با پهنای باند مناسب و بالا در کشور تاکید کرد: وزارت ارتباطات آمادگی ارائه اینترنت پرسرعت و با پهنای باند بالا بدون محدودیت را به تمام نقاط کشور دارد.


محمد سلیمانی در گفت و گو با فارس به تصویب کاهش 30 درصدی بهای پهنای باند در کمیسیون تنظیم مقررات سازمان تنظیم مقررات اشاره و اظهار داشت: با این اقدام شرکتهای فعال در حوزه اینترنت می‌توانند خدمات خود را گسترش داده، سرمایه‌گذاری بیشتری کنند و تا حدودی هزینه‌های خود را برای مشتریان کاهش دهند.
وزیر ارتباطات به اتصال 300 دانشگاه کشور به شبکه اینترنت در کشور اشاره و تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران بدون محدودیت آمادگی ارایه پهنای باند اینترنت مناسب را به تمامی دانشگاه‌های کشور دارد. چنانچه دانشگاهها خدمات اینترنتی از مخابرات دریافت کنند « فرصت دیجیتالی برای جوانان» پیش خواهد آمد.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران توانایی ارایه پهنای باند 2 برابر را به تمامی شرکتها و موسسات و سایر بخش های دولتی، غیر دولتی و خصوصی دارد، گفت: ایران نیز باید از سالی که به نام« فرصت دیجیتالی برای جوانان» نامگذاری شده است استفاده کرده و جا نماند.
سلیمانی به گشایش حساب اینترنتی در بانکها برای نخستین بار در کشور طی دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: چنانچه 7 هزار شعبه فعلی بانکی کشور به شبکه اینترنت متصل شوند، می‌توانیم شاهد تحولات چشمگیری در عرصه بانکداری الکترونیکی کشور باشیم.
وی از مذاکره با روسای تمامی بیمه‌های کشور برای اتصال دفاتر و نمایندگی‌های بیمه به شبکه اینترنت خبر داد و گفت: می‌توانیم چند هزار شعبه فعلی بیمه در کشور را تحت پوشش شبکه اینترنت قرار دهیم که این امر به خدمات رسانی بهتر و حذف کاغذ بازی و سرعت عمل بیشتر و صرفه‌جویی منجر شود.
گزارش فارس حاکی است: یک کاربر خانگی به ازای هر یک ساعت استفاده از اینترنت 200 تا 300 تومان هزینه پرداخت می‌کند که تنها 15 تا 25 در صد آن بابت پهنای باند است. از سوی دیگر حدود 35 درصد از هزینه ای که یک کاربر می پردازد صرف هزینه واسطه گران می شود، بدیهی است که 40 درصد از این میزان نیز به شرکت اینترنتی تعلق دارد.
برای کاربر خانگی که تنها 25 درصد از هزینه‌ای که پرداخت می‌کند مربوط به قیمت پهنای باند می شود. در چنین شرایطی باید امیدوار بود که کاهش تعرفه پهنای باند اینترنتی، در بالا رفتن سطح کیفی ارائه اینگونه خدمات موثر باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.