امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 21, 2020
16:15 سه شنبه، 1ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108172

وب سایت فروش داده‌های دزدی تعطیل شد

 
 
پلیس فدرال آمریکا با اجرای یک عملیات با همکاری پلیس هلند و ایرلند، وب سایتی به نام وی لیک اینفو که اطلاعات هک شده کاربران اینترنت را به فروش می‌رساند، تعطیل کرد.
 
به نقل از انگجت، WeLeakInfo یکی از سایت‌های مشهور فروشنده داده‌های شخصی کاربران اینترنت بود که اطلاعات مربوط به بیش از ده هزار حمله هکری را جمع آوری کرده و به فروش می‌رساند.
 
در جریان اجرای عملیات شناسایی عوامل گرداننده این سایت، نیروهای پلیس در کشورهای هلند و ایرلند شمالی دو جوان ۲۲ ساله را دستگیر کرده اند که گفته می‌شود با این سایت در ارتباط بوده اند. اف بی آی با همکاری برخی نیروهای پلیس در کشورهای مختلف اروپایی دامنه سایت WeLeakInfo را هم از کار انداخت و پیام هشداری را نیز در آن منتشر کرد.
 
بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۱۲ میلیارد نام کاربری و کلمه عبور در وب سایت یادشده وجود داشت که از وب سایت‌های مختلف و سایت‌های شرکت‌های گوناگون تجاری به سرقت رفته بود.
 
WeLeakInfo این اطلاعات را در قالب یک پایگاه داده قابل جستجو سازماندهی کرده بود تا افراد با جستجوی آدرس ایمیل یک فرد بتوانند نام کاربری، کلمه عبور، شماره‌های تماس و آدرس‌های آی پی مرتبط با او را بیابند. دسترسی به اطلاعات یادشده از طریق پرداخت حق عضویت ممکن بود. حداقل رقم حق عضویت دو دلار اعلام شده بود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.