اپلیکیشن

تلفن همراه

January 21, 2020
16:37 سه شنبه، 1ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108174

حمایت از شرکت های طراحی استیکر در قالب صنایع خلاق فرهنگی

 
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت از شرکت های طراحی استیکر در قالب صنایع خلاق فرهنگی خبر داد.
 
 پرویز کرمی ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه اولین جایزه سال استیکر که توسط پیام رسان بومی آیگپ برگزار شد، گفت: به هنرمندانی که این استیکرها را طراحی کرده اند، هزارآفرین می گویم.
 
وی گفت: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره موضوع اکوسیستم فناوری و نوآوری صحبت می‌شود. ما در این مرکز زیست بوم فناوری و نوآوری را ابداع کرده‌ایم که این زیست بوم در کشورهای پیشرفته ۲۷۰۰ میلیارد دلار گردش مالی سالانه دارد و در حوزه انیمیشن و کارتون سهم ایران ۶۰ میلیارد تومان است.
 
کرمی افزود: معاونت باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند ولی برخی از طرح‌ها در قالب این شرکت ها قابل تعریف نیست و بنابراین می توانند در قالب صنایع خلاق فرهنگی تعریف شود. شرکت‌های طراحی استیکر نیز اگر راه اندازی شود می‌تواند در قالب این شرکت‌های صنایع خلاق فرهنگی تعریف شود و از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.
 
در مراسم پایانی جایزه سال استیکر، برگزیدگان این رویداد هنری معرفی شدند و از استیکرهای متحرک پیام‌رسان آیگپ رونمایی شد.
 
میثم عسگری رئیس جایزه سال استیکر و مدیرعامل پیام رسان «آیگپ» نیز در این مراسم گفت: تجربه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در طول یک دهه گذشته، نشان داده است که استیکرها هم صاحب سبک و هم در حال پیشروی هستند به طوری که می توانند جایگزین ایموجی‌ها شوند و کسب و کارهای تازه ای را در این زمینه ایجاد کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت طراحی استیکرها برای پیام رسان‌های ایرانی بیان کرد: در طول یک سال گذشته که امکان ارائه استیکرها در پیام رسان ها ایجاد شد، این دغدغه را داشتیم که با استیکرهایی که مفاهیم غربی و شرقی دارند، مواجه نشویم. بنابراین در اولین گام از هنرمندان دعوت کردیم تا آثاری را برای ما طراحی کنند که این استیکرها بهمن ماه سال گذشته مورد استفاده قرار گرفت ولی راضی کننده نبود؛ به این دلیل که اگرچه هنرمندان آن ایرانی بودند اما برگرفته از فرهنگ بومی و ملی ما نبود و استیکرهایی غریبه بودند و به همین دلیل طرح برگزاری مسابقه ای برای طراحی استیکر مطرح شد که در نهایت ایده «جایزه سال استیکر» شکل گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.